در روز محیط بان، 11 محیط بان محکوم به اعدام را فراموش نکنیم

 

فروردین امسال در گفتگویی که با آقای دکتر اسماعیل کهرم داشتم، ایشان اعلام کردند که 12 محیط بان محکوم به اعدام در سراسر کشور وجود دارد. هر چند همه حامیان محیط زیست می دانند که تعدادی از محیطبانان محکوم به اعدام هستند اما تا به حال خبری که دربرگیرنده نام و نشان همه این محیط بانان باشد منتشر نشده یا حداقل من ندیده ام.
البته مصاحبه امروز حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بار دیگر ثابت کرد که آمار مربوط به محیط بانان محکوم به اعدام حقیقت دارد. (توضیح: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست امروز اعلام کرد که 11 محیط بان زندانی هستند. ضمن اینکه یکی از محیط بانان محکوم به اعدام به نام «علی جامیشی»، تیرماه سال جاری با رضایت خانواده متوفی از مرگ نجات کرده است)
محیط بانان مظلوم ترین و محروم ترین قشر بدنه حامیان محیط زیست در کشور هستند که در شرایط نامناسب کاری قرار دارند. طبق آمارهای موجود 113 محیط بان در 4 دهه گذشته توسط شکارچیان و متجاوزان به طبیعت کشته شده اند و افراد خیلی زیادی نیز مصدوم و مجروح شده اند.
در کنار همه برنامه هایی که به مناسبت روز محیط بان برگزار می شود لازم است محیط بانان محکوم به اعدام نیز مورد توجه قرار گیرند و بیش از پیش برای نجات و رهایی آنان چاره اندیشی شود. بی شک رفع خلاهای قانونی و همکاری دو قوه مجریه و قضائیه در رفع گرفتاری های این زحمتکشان عرصه طبیعت موثر خواهد بود.

Posted in: دسته‌بندی نشده