چشمه زغالی پاریز در آتش سوخت/ 10 هکتار جنگل خاکستر شد

 استان کرمان در حاشیه کویر قرار گرفته است و به همین دلیل وجود حتی یک درخت در این استان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است در چنین شرایطی طی ماه گذشته شاهد بروز آتش سوزی های متوالی در محیط زیست و همچنین باغهای کشاورزان در مناطق مختلف استان کرمان بودیم.

در ابتدا در حالیکه همه انتظار داشتند که روستای میمند در استان کرمان ثبت جهانی شود متاسفانه به دلیل ادامه بی توجهی ها به این مهم و آنچه که لزوم تکمیل پرونده اعلام شده است ثبت نشد اما در همین روزها میمند به دلیل دیگری در صدر خبرها قرار گرفت.

بروز آتش سوزیهای متوالی در روستهای اطراف دهستان میمند موجب شد هکتارها از منابع طبیعی و باغهای کشاورزی روستائیان طعمه آتش شود.

ادامه بی توجهی آتش افروزان در طبیعت کرمان

این آتش سوزیها متاسفانه در تمام موارد به دلیل بی توجهی گردشگران روی داد و صدها اصله درخت را به خاکستر تبدیل کرد این درحالی است که نبود ماشین آتش نشانی و بروز باد موجب گسترش آتش سوزیها شد که درنهایت هم به وسیله مردم محلی مهار شده بودند.

اما این آخرین حادثه از این دست در استان کرمان نبود زیرا روز گذشته هم 10 هکتار جنگل در بخش پاریز در شهرستان سیرجان استان کرمان نیز طعمه حریق شد و از بین رفت.

بخشدار پاریز نیز در همین زمینه به خبرنگار مهر اظهارداشت: در این حادثه 10 هکتار از جنگلهای بادام کوهی و مراتع و گونه های گیاهی منحصر به فرد منطقه طعمه آتش شده است.

Posted in: دسته‌بندی نشده