سیلی قانونگذار به مجری قانون

بدنبال ضرب وشتم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش موضوع از سوی یکی از مدیران ستادی مطلع و شرکت کننده در جلسه سوال شد ومطالبی در اختیار قرار گرفت که بدنبال میآید. 
 جلسه در ساعت 4 بعد از ظهر روز دهم تیر ماه  دراداره منابع طبیعی شهرستان تالش باحضور مهندس اسکندری مدیر کل دفتر استعداد یابی و امور اراضی سازمان جنگلها،مراتع وآبخیزداری کشور، مهندس رحمانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، مدیر جهاد شهرستان تالش،رئیس منابع طبیعی تالش ، یکی ازکارشناسان شهرستان و آقای محمود شکری نماینده مردم شهرستانهای تالش رضوانشهر و ماسال و دو نفر همراه نماینده از شرکت شفارود با هدف رسیدگی به طرح بهره برداری شرکت شفارود تشکیل گردید.
آقای شکری اصرار داشتند اداره کل مجوزبدهد تا شرکت شفارود حجم بیشتری از درختان جنگل را مورد بهره برداری قراردهد چرا که در حال حاضر بایستی جلوی ضررشرکت گرفته شود.
مهندس رحمانی در پاسخ عنوان کردندکه شرکت بایستی مطابق طرح مصوب  عمل کند و در طرح میزان قطع درخت و کشت نهال و جنگل کاری وحفاظت و قرق نوشته شده واین مطالب درحضور وزیر نیز گفته شده است و اگر شرکت اصرار به برداشت بیشتر دارند میتوانند از صنوبر کاریهای گیلان استفاده کنند.
در ادامه شکری عنوان کرد؛ دیگران ها بردند و خوردند و حال شما چرا جلوگیری می کنید و مجوز نمی دهید . من دارم خفه می شوم و شما گوش نمی کنید . مَردَک اینها(شرکت شفارود) ضرر می کنند.
آقای رحمانی پس از تلاش در جهت حفظ آرامش به نماینده گوشزد کردند که لطفاً توهین نکنید.  هرکه برده و خورده با آن برخورد خواهد شد. بنده مطابق طرح عمل می کنم.
شکری در ادامه با عصبانیت بیشتر گفت : مردک تو آبروی مرا بردی و این جر و بحث ادامه داشت و سپس ماجرای جر وبحث سرپا ادامه پیدا کرد و می خواستند همدیگر را هل بدهند که آقای شکری سیلی محکمی به گوش مهندس رحمانی زد.
در ادامه شکری به توهین ادامه داد و می خواست با صندلی چوبی به رحمانی حمله کند که با دخالت افراد حاضر در جلسه این قائله ختم شد و مهندس رحمانی به محلی دیگر هدایت شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی موضوع از طریق  مسئولین سیاسی و امنیتی استان و سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری در حال پیگیری است
بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) “مجلس عصاره فضائل ملت است”.آنچه این نماینده مردم کرد نه در شان مردم است نه در شان والای خادمین منابع طبیعی.
این اتفاق نشان داد ایشان در بیان مطالب و جر و بحث و برخورد فیزیکی با مدیرکل استان از فرمایشات امام بسیار فاصله دارد.
سیلی زدن شکری به رحمانی سیلی قوه مقننه به قوه مجریه است.اینکه قانونی را مصوب کنیم و بعد بخاطر اجرای آن با قوه قهریه با آن برخورد کنیم جای بسی تاسف دارد.
اگر نماینده چنین کارهائی را انجام دهد خیلی دور از انتظار نیست حادثه شهادت مهندس پیروی از سوی افراد عادی جامعه و باهدف سود جوئی بیشتر، مجدد تکرار شود.

اخبار مرتبط:

واکنش ریاست سازمان جنگلها،مراتع وآبخیزداری کشور

واکنش نماینده تالش به ضرب وشتم مدیر کل منابع طبیعی گیلان

انعکاس در خبرگزاری مهر

Posted in: دسته‌بندی نشده