دریاچه ی ارومیه: بهمن 1390

 

مدتی به دلیل وجود پوشش ابر نتوانسته بودم تصاویر جدید دریاچه را روی سایت درج کنم. بالاخره چند روز پیش رخ شکسته ی دریاچه از بین ابرها سر بیرون کشید و … همانطور که توقعش را دارید خبر خوشی با خودش به همراه نداشت. تصویر زیر آخرین شرایط دریاچه را نشان می دهد. برای دیدن تصویر با کیفیت بالاتر روی آن کلیک کنید.

 

تصویر ماهواره ای دریاچه ی ارومیه - بهمن 1390

 

تصویر زیر اما شرایط دریاچه را در زمان مشابه سال گذشته نشان می دهد. در صورتی که روی این تصویر هم کلیک کنید و آن را با تصویر سال جاری مقایسه کنید تغییرات نامطلوب و محسوس خصوصا در بخش جنوبی مشاهده می شود. مقایسه ی دو تصویر همچنین از پسروی اندک حاشیه شمالی دریاچه خبر می دهد.

 

تصویر ماهواره ای دریاچه ی ارومیه - بهمن 1389

 

حتما امروز خبری را خواندید که مسعود محمدیان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفته است که پس‌روی  دریاچه ارومیه موجب شور شدن آب چاه‌های اراضی کشاورزی اطراف و تهدیدی برای فعالیت کشاورزی در آن اراضی شده است.

به  گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در ادامه توضیح داد که شهرستان‌های ملکان، بناب، عجبشیر، آذرشهر و شبستر در این محدوده قرار دارند و زارعان آنها از فعالیت بازمانده‌اند و بادهای نمکی حاصل از این پسروی، خطری جدی برای کشاورزی استان است. لینک

 

برای مطالعه ی سایر مطالب مرتبط با دریاچه اینجا را کلیک کنید.

 

چند مطلب جالب مرتبط با این موضوع:

مطالعه ی جدید پیرامون عوامل خشک شدن دریاچه ی ارومیه

بانک داده و پژوهش دریاچه ی ارومیه

یک دریاچه، یک ادعا و هفده نکته!

 

Posted in: دسته‌بندی نشده