اداره حفاظت محيط زيست كاشمر يكي از برترين ادارات در استان است

 


دوهفته نامه آوای کاشمر-شماره۲۷۱-صفحه ۷



مدير كل محيط زيست خراسان رضوي در سفر به كاشمر :


اداره حفاظت محيط زيست كاشمر يكي از برترين ادارات در استان است .


نشست خبری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی


مدير كل محيط زيست خراسان رضوي در حاشيه سفر دوره اي خود به همراه چند تن از معاونين  و اعضای ستاد به كاشمر، اداره محيط زيست كاشمر را يكي از برترين ادارات محيط زيست استان دانست و گفت : در اعلام اين برتري هرساله شاخص هايي  داريم كه ارزيابي مي شود .


 مهندس آقاميري افزود : مديريت اين شهرستان با اقداماتي كه تاكنون انجام داده توانسته به نحو مطلوبي مسائل محيط زيست اين شهرستان را پي گيري و ارتباط خوبي با ساير دستگاههاي اجرايي براي اعمال نقطه نظرات كارشناسي داشته باشد .


وي با بيان اين كه اين اداره تاكنون در خصوص تنوع زيستي ،حوزه توسعه و صنعت و مسائل زيست محيطي كه بررسي شده فعاليت خوب و مثبتي داشته  افزود : محيط زيست كاشمر با مديريتي كه تاكنون داشته در تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازي براساس شاخص ها ، فعاليت خوبي داشته و جزء ادارات برتر است .


وي در ادامه با بيان اين كه محيط زيست در 4 محور كار خود را پي گيري و رسيدگي مي كند گفت : حفاظت از تنوع زيستي ، فعاليت هاي عمراني و توسعه اي ، فرهنگ سازي و حفاظت از آب ، خاك و هوا و تحقيق و پژوهش  را از جمله اين چهار  محور دانست و افزود : تحقيق و پژوهش امري ضروري است كه ما رابه سمت و سوي شناخت ظرفيت هاي موجود در همه عرصه ها هدايت مي كند .


وي با اشاره به اين كه موضوع طبيعت گردي را مي توان به عنوان يك فرايند بهره برداري در حوزه كاري محيط زيست معرفي كرد گفت : در شهرستان كاشمر اولين كاري كه انجام داده ايم اين بوده كه يك عرصه طبيعي قابل بهره برداري مستعد را به عنوان يك ظرفيت طبيعي كه گونه هاي زيستي بسيار خوبي دارد و همچنين از وضعيت مناسبي برخوردار است انتخاب كرده ايم که منطقه شکار ممنوع سيد مرتضي مي باشد  .



 


مهندس آقاميري هم چنين به سرشماري حيات وحش اشاره كرد و افزود : هر سال با آغاز فصل پائيز كار سرشماري در عرصه هاي طبيعي را انجام مي دهيم كه در سال 89 در سيد مرتضي يك گونه شاخص كه قوچ و ميش باشد 593 رأس بوده و كل و بز 102 رأس كه اين امار در سال 90 در قوچ وميش به 1165 راس و كل و بز به 142 راس رسيده است كه در مجموع شاهد افزايش 80 درصدي بوده ايم.


Posted in: دسته‌بندی نشده