سوخت یورو 4 در هفته هوای پاک در برخی از جایگاه های سوخت عرضه می شود

 


عرضه سوخت یورو ۴ همزمان با هفته هوای پاک



قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همزمان با هفته پاک ( هفته آخر دی ماه )سوخت خودرو با استاندارد یورو 4 به صورت آزمایشی در برخی از جایگاه های سوخت کشور عرضه می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، ‘ محمد علی شاعری ‘ گفت: هفته هوای پاک از 22 تا 29 دی ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود و دراین مدت برنامه های متنوعی در زمینه حفظ محیط زیست در سطح ملی و استانی اجرا خواهد شد.


وی اظهار داشت : دراین هفته برنامه هایی همچون معرفی صنعت سبز ، شهر پاک ، رونمایی از خودرو با استاندارد یورو 4 ، گشایش مرکز حفظ و کنترل کیفیت خودرو با استاندارد یورو 4 و 5، ارزیابی و بررسی عملکرد HFE ( مدیریت ، بهداشت ، ایمنی و محیط زیست) در وزارتخانه ها ، سازمانها ، نهادهای دولتی و خصوصی و به صدا در آمدن زنگ هوای در سراسر کشور اجرا می شود .


به گفته وی پیش بینی می شود در این هفته در هر استان یک شهر پاک معرفی شود.


شاعری گفت: همچنین برنامه فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست ، تولید و پخش برنامه های زیست محیطی از دیگر محورهای برنامه های هفته هوای پاک است.


معاون انسانی سازمان محیط زیست یادآور شد : علاوه براین بررسی عوامل اصلی آلودگی محیط زیست یکی دیگر از محورهای هفته هوای پاک است که در این زمینه موضوعاتی همچون انواع سوخت ، خودرو و صنعت و تاثیرآنها در آلودگی محیط زیست و همچنین بهینه سازی مصارف خانگی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .


وی خاطرنشان کرد : تمام استان های کشور موظف هستند برنامه های خود تا 10 روز آینده در زمینه بزرگداشت هفته هوای پاک به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کنند.


منبع :پایگاه اطلاع رسانی دولت

Posted in: دسته‌بندی نشده