شکار قانونی بزهای کوهی بی پناه در یزد

خبرگزاری مهر روز گذشته گزارشی تصویری از شکار قانونی کل و بزهای کوهی در منطقه مهریز یزد را منتشر کرد . در این تصاویری تعدادی از شکارچیان به ظاهر حرفه ای دیده میشوند که با تفنگهایی دوربین دار و سوار بر خودروهایی بسیار گرانقیمت به کشتن بزهای بی پناه و تشنهء کوه های خشک یزد پرداخته اند . خبرگزاری مهر تاکید کرده است که این شکار با مجوز اداره کل محیط زیست استان یزد انجام گرفته است . با اجازهء خبرگزاری مهر ، این تصاویر غم انگیز را همراه با توضیحاتی از خود ، در اینجا منتشر می کنیم .

شکارچیان با ماشین هایی آخرین مدل از راه می رسند تا با کشتن حیوانات بی زبان و بی پناه ، تفریح کنند و لذت ببرند . در دین مبین اسلام و از نظر علمای دینی ، کشتن جانوران بی آزار به قصد تفریح و لذت ، حرام است .

شکارچیان با استفاده از تفنگ های دوربین دار ، از فاصله ای دور ، کل ها و بزهای کوهی را شناسایی می کنند  و آنها را با شلیک گلوله می کشند .

در کوه های خشک و تفنیدهء ایران ، بزها و کل ها و قوچ های تشنه و گرسنه نیازمند یاری انسانها هستند . اما شکارچیان به جای بردن آب و غذا برای آنها ، این زبان بسته های بی پناه را به قصد تفریح و لذت می کشند .

کشتن یک جانور زیبا و بی آزار ، و در عین حال تشنه و گرسنه ، واقعا” برای این شکارچیان چه لذتی دارد؟

شکارچیان ثروتمند پس از کشتن بزهای کوهی ، با افتخار ، تفنگهایشان را بالا می برند و با جنازهء قربانی خود ، فاتحانه ، عکس یادگاری می گیرند .  سپس لاشهء خون آلود حیوانی مظلوم را در ماشین آخرین سیستمشان می اندازند و به شهر و خانهء خود باز می گردند ..

اگر به عکس دوم از بالا نگاه کنید می بینید که این شکارچیان ابتدا با لباس ها و کاپشن هایی معمولی که به تن دارند بز کوهی مورد نظرشان را از راهی دور و با گلوله کشته اند . اما به آخرین عکس که نگاه کنید متوجه میشوید که همین حضرات با لباس کماندوهای آمریکایی – که هر دست آن بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد – با لاشهء آن بزکوهی عکس یادگاری گرفته اند! معنایش این است که آنچه امروز نسل حیات وحش ایران را به شدت تهدید می کند و در معرض انقراض قرار داده است نه شکارچیان پخته و ملاحظه کار قدیمی ، بلکه فخرفروشی ها و تفریحات رعب انگیز یک عده آدم شکارکش و نوکیسهء تازه به دوران رسیده و عقده ای است .

روزی امام جعفر صادق غذایی در دست داشت و با یارانش به منزلی می رفت . در راه سگ گرسنه ای را دید . حضرت غذایشان را در مقابل سگ گذاشتند و با شادی ، غذا خوردنش را تماشا کردند . یارانش گفتند این چه حکمتی بود که غذایتان را به این حیوان دادید و سپس اظهار شادی کردید؟ حضرت فرمودند آب و غذا دادن به حیوانی تشنه و گرسنه آنچنان موجب رضایت خداوند میشود که مومن لطف و رحمت حق را با تمام وجودش احساس می کند و از اینروست که به وجد می آید .

عکس ها از ابوطالب ندری . توضیحات افزوده از عبداللطیف عبادی

 

Posted in: دسته‌بندی نشده