آتش‌سوزی زمستانه در مناطق چهارگانه تهران رخ نداده است

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر آتش‌سوزی‌های متعددی در رویشگاه‌های استان‌های شمال کشور به وقوع ‌پیوسته است. ۲۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان گیلان  طعمه حریق شد و ۱۰ نقطه از جنگل‌های استان مازندران نیز دچار آتش‌سوزی شدند. همچنین ۴۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی ‌پارک ملی گلستان و ۱.۵ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی ارسباران در استان آذربایجان شرقی نیز در این مدت دچار آتش‌سوزی شدند.

با این حال فرهاد زندی در گفت و گو با ایسنا می‌گوید:خوشبختانه از اواخر فصل تابستان تاکنون هیچ مورد آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان تهران رخ نداده است.

وی افزود: نیروهای ما ‌پایش‌های مستمری در این مناطق انجام می‌دهند تا در صورت بروز هر گونه حادثه یا مشکلی آن را در اسرع وقت گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، تابستان سال جاری نیز شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در رویشگاه‌های مختلف کشور به‌ویژه زاگرس بودیم و مناطق چهارگانه استان تهران نیز از این دسته حوادث مستثنی نبودند. ۷۹ حریق طی فصول بهار و تابستان در مناطق چهارگانه استان تهران رخ داد که در مجموع حدود ۷۱۰ هکتار از مراتع مناطق چهارگانه استان تهران در آتش سوختند البته وسعت آتش‌سوزی مراتع مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش یافته بود.

بر اساس این گزارش مناطق چهارگانه محیط زیست استان تهران شامل پارک‌های ملی لار، خجیر و سرخه حصار، مناطق حفاظت شده جاجرود،کویر، ورجین و البرز مرکزی، مناطق شکار ممنوع کوه سفید و لار، پناهگاه حیات وحش کاوده و آثار طبیعی ملی تار و هویر، تنگه واشی و غار رود افشان‌ می‌شود.

انتهای ‌پیام