برنامه پاکسازی میانکاله

نکا استقبال از 4 اتوبوس حامل دوستان تهرانی و ….

مهمانان کوچک میانکاله

این هم گروه ما از 10 گروه در برنامه (روز اول)

درود بر دوستان عزیز

لازم میدونم گزارشی در مورد فعالیتهای انجام شد در تاریخ 31 تا 1 مهر را خدمت همشهریانی که در مقام بسیار بسیار مهم همسایگی میانکاله بهشت پرندگان قرار دارند بدهم .مهمانها که متشکل از خبرنگاران و عکاسان داخلی چند عکاس مربوط به خبرگزاریهای مهم دنیا بودند پنجشنبه ساعت یازده با تعدادی حدود 190 نفر به شهرستان نکا رسیدند .به اسقبال عزیان رفتیم . دوست بسیار عزیزم جناب دکتر سام رجبی بعنوان دبیر و هماهنگ کننده در تهران از 2 روز قبل وارد منطقه شدند تا بتوانیم کلیه جزئیات کار را تحلیل کرده و برای مشکلات احتمالی چاره اندیشی کنیم. برای نهار در رستورانی در زاغمرز از عزیزان پذیرایی شد وقابل ذکر است دوستان خوبمان در انجمن خانه طبیعت زاغمرز که برنامه ریزی های تدارکاتی را بعهده داشتند زحمت این کار را کشیدند که جا ی تشکر دارد . بعد از نهار اولین مرحله پاکسازی در ساحل شمالی شروع شد و به همت این عزیزان توانستیم 10 کیلومتر از نوار ساحلی را پاکسازی کنیم . شکل ساحل بصورت بسیار بسیار زیباتری در آمد . با تمام برنامه ریزی های بعمل آمده متاسفانه محیط زیست برای تهیه دستکش و کیسه زباله کم کاری کرد که بلافاصله کمبود لوازم جبران شد . ساعت 9 یعنی زمانی که بچه ها به هتل مروارید برای شام و استراحت انتقال یافتند با کمک آقای رضایی از محیط زیست میانکاله و تراکتوری که در اختیار ما گذاشتند و با همکاری دوستان عزیزم , poyan Sedarat ,Golia Shahrokhi محسن طباطبایی ،و چند دوست دیگر که نامشان را به یاد ندارم یک سوم زباله ها را جم آوری کرده و نهایتا دیر وقت به هتل رفتیم . بچه ها خیلی خیلی از کارهای انجام شده راضی بودند بعد از یک شب اقامت صبح روز بعد پس از صرف صبحانه دوباره 10 مینی بوس حدود 200 نفر به سمت میانکاله حرکت کردیم ولی متاسفانه برنامه ریزی غلط محیط زیست برای سخنرانی و فیلمبرداری همه ی برنامه ریزی ها ی انجام شده را دچار اختلال کرد و در کل ساعات صبح فقط 3 ساعت توانستیم کار مفید انجام دهیم . یکی دیگر از مشکلات بوجود آمده فشار یگان …..مستقر در منطقه به محیط زیست برای متمرکز کردن گروها در یک منطقه بود باعث به هدر رفتن نیمی از زمان مفید برنامه شد . اما تلاش ، بزرگواری ، و دلسوزی دوستان عزیزمان مشهود ترین نقشی بود که در چهره ها ی عاشقان میانکاله میشد حس کرد . . تعداد خانمهای شرکت کننده از آقایان بیشتر بود و غیر از چند کودک ابتدایی که کم سن و سال ترین اعضای گروه را تشکیل میدادند آقایان و خانمهای مسنی هم در بین گروه دیده میشدند . از دوستان عزیزی که بهمراه آقای میلاد علیپور از بهشهر برای کمک آمدند کمال تشکر را دارم و برای همه همشهریان عزیم آرزوی خوشبختی و سلامتی برای شهر عزیز و میانکاله عزیزمان هم آرزوی سر سبزی همیشگی را دارم .