علی نیری با بیان این مطلب که شیوع کرونا، صنعت گردشگری را با بیشترین آسیب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه کرده است،گفت: دوران شیوع کرونا فرصتی فراهم کرد تا با آسیبشناسی، انتخاب راهحل و ارائه برنامههای کاربردی، صنعت گردشگری را برای ارائه خدمات در دوران پساکرونا آماده کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، نیری افزود: به دلیل شرایط حاکم بر کشور و لزوم توسعه روابط و همکاریها، در قالب تفاهم و توافقنامههای کاری که منجر به همافزایی، تقویت زیرساختهای گردشگری و افزایش فرصتهای گردشگری میشود، در دستور کاری کلان شهرهای گردشگرپذیر قرار گرفته است.
مدیر گردشگری شهرداری شیراز با اشاره به عقد تفاهم همکاری میان شهرهای شیراز، قم و مشهد که به مناسبت روز قم به میزبانی این شهر برگزار میشود، افزود: تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان این سه شهر به دنبال تشکیل مثلث طلایی گردشگری که چندی پیش با تفاهم سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد رخ داد، میتواند فرصتی در زمینه تقویت صنعت گردشگری در شیراز و کلانشهرهای همراه باشد.
نیری بابیان اینکه حوزه گردشگری مذهبی در شیراز یک فرصت طلایی مغفول مانده است، گفت: اگرچه عمده مباحث گردشگری مذهبی خارج از محدوده وظایف و اختیارات شهرداری است، اما به لحاظ فضاسازی شهری، تولید محصولات فرهنگی، هنری، مذهبی، تهیه نقشه گردشگری مذهبی و… از اقدامات مجموعه شهرداری به شمار میرود که با همکاری برخی انجمنها و نهادها دنبال میشود.
انتهای پیام