تیشه معدنکاران به ریشه محیط زیست کرمان

استان کرمان به بهشت معادن کشور شهرت یافته است اما این بهشت شاید روزگاری خوش را برای آینده اقتصادی کشور به همراه داشته باشد اما بهره استان کرمان از این معادن تنها تخریب محیط زیست و درصدی از اشتغال در استان کرمان است.

عدم فراوری این محصولات در کرمان سود افزوده صنایع را به جیب سایر استانها سرازیر کرده است و حسابهای بانکی اکثر این شرکتها نیز در بانکهای تهران باز شده است و با وجود تلاشهای صورت گرفته برای ایجاد گردش مالی این شرکتها در کرمان، اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

بخشی از تخریب در کوه شاه


از سوی دیگر کرمان مملو از معدن زغالسنگ در شمال استان، معادن سنگ آهن در غرب و شمال کرمان و معادن مس در اکثر مناطق استان کرمان است همچنین در جنوب کرمان معادن بزرگ سنگهای قیمتی وجود دارد.

محیط زیست کرمان زیر پای توسعه معادن

این معادن موجب جذب سرمایه برای استخراج آنها شده است و شرکتهای خصوصی و دولتی بسیاری در حال اکتشاف و بهره برداری از این معادن هستند. بیشترین میزان برداشت نیز در زمینه زغالسنگ، سنگ آهن و مس در کرمان روی داده است. در مقابل بزرگترین استان کشور با بهره برداری از این معادن دچار آسیبهای متعددی در زمینه محیط زیست شده است که نمونه آن دشت خاتون آباد و اطراف شهر سرچشمه استان کرمان است.

ادامه مطلب …..

Posted in: دسته‌بندی نشده