نيازمند تغيير نگرش اساسي در برخورد با محيط زيست هستيم

 


سرپرست موسسه جهاددانشگاهي كاشمر :
نيازمند تغيير نگرش اساسي در برخورد با محيط زيست هستيم
اجتماعي  3/2/1391  15:07:47


912-2514-5 كد خبر




سرپرست موسسه جهاد دانشگاهي كاشمر گفت: انسان مدرن، محيط زيست را به كارخانه اي براي ساخت تركيبات بالقوه خطرناك تبديل كرده است.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه خراسان، مهندس كاوه صبح امروز سوم ارديبهشت در همايش گراميداشت روز زمين پاك افزود: اگر چه ما در آستانه روززمين پاك لحظه اي به خود مي آييم و به آنچه با زمين و آب و هوا كرده ايم، نگاه مي كنيم و مي بينيم كه همه چيز داريم و هيچ نداريم.


وي گفت : همه ساله روز درختكاري را جشن مي‎گيريم در حالي كه همان سال درختان زيادي به خاك مي افتند.


وي با بيان اين كه نمي توان زمين را ويران كرد و آب و هوا را آلوده نمود و با شادماني روي آن زندگي كرد، تصريح نمود: موجودات زنده از جمله انسان قابليت آن را داشته و دارند كه مشكلات خود را با محيط زيست بر طرف كنند اما اين به هيچ وجه مايه خوش دلي نيست زيرا ما هر سال با خيل بي شماري از مواد شيميايي بالقوه خطرناك روبه رو هستيم كه پس از ورود به آب ، خاك ، هوا و بدن ما به شكل غير قابل تصور با يكديگر تركيب شده ، مواد جديدي را به وجود مي آورند كه ممكن است سمي باشد.


وي گفت: هر روز از سوي مراكز علمي در مورد زيان بار بودن يك يا چند مورد از اين مواد و روش ها ، هشدار داده مي شود اما بايد در نظر داشت كه اعلام خطر در مورد يك حشره كش، يك افزودني غذايي به اصطلاح مجاز، پوشش خاص درون يكنوع جديد از ظروف آشپزخانه و يا هر چيز ديگر تنها پس از كاربرد و مصرف چند ساله آن از سوي عامه مردم و بروز اثرات تأخيري اش امكان پذير است بدين صورت كه ما خود را در وضعيت نمونه آزمايشگاهي براي آزمودن محصولات تكنولوژيك خويش درآورده ايم.


وي گفت: نيازمند يك تغيير نگرش اساسي در برخورد با محيط زيست خويش هستيم لذا روش ما در مقابل طبيعت آن است كه آن را مغلوب خويش كنيم ولي اگر به جاي خودكامگي و بدبيني در برابر اين سياره زمين ، خود را با آن وفق دهيم وقدر شناسانه به آن بنگريم، هر آينه بخت ما براي بقا بيشتر خواهد بود.


در اين همايش شركت كنندگان و دانشجويان اين موسسه به پاكسازي مسير بلوار سيد مرتضي پرداختند.


 

Posted in: دسته‌بندی نشده