مرجان ها و مسیح در اعماق

فقط سه نقطه در جهان وجود دارد که می توان مجسمه ای از مسیح را با این شکل و شمایل ویژه یافت: با دست هایی افراشته و صورتی رو به آسمان؛ مسیح در حال نیایش.

Christ-of-the-Abyss

در اعماق آب های دریای مدیترانه در شهر سان فروتوزو ایتالیا،در دریای کارائیب در سنت جرج ایتالیا و در آب های کی لارگو در فلوریدای آمریکا. هر سه مجسمه توسط یک هنرمند ایتالیایی به نام گوئیدو گالیتی ساخته شده و نمادی از آرزوی مسیح برای صلح بین آدم هاست. مجسمه اصلی که حدود دو و نیم متر ارتفاع دارد،  در عمق 17 متری آب های ساحلی جزیره سان فروتوزو جاخوش کرده. این امکان برای گردشگران وجود دارد که با پرداخت مبالغی، لذت دور شدن از ساحل و دیدن این مجسمه از پشت یک سازه شیشه ای را تجربه کنند. آن پایین در عمق آب های تیره صورت و دست های مسیح به سمت منبعی از نور بلند شده و قداستی از نوع قداست معبدها یا زیارتگاه ها را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند.

دومین مجسمه در سال 1954 توسط گالیتی ساخته و به انجمن زیردریایی آمریکا اهدا شد. این مجسمه برنزی در سال 1966 در عمق 9 فوتی آب دریا، لابلای صخره های مرجانی یک پارک ایالتی در کی لارگو فلوریدا قرار داده شد. محل این مجسمه یکی از محبوب ترین مکان های غواصی دنیاست.

050705-55-43D

علی رغم حجم بسیار بالای غواصی در منطقه، مرجان ها در شرایط ایده آل زیستی قرار دارند. شقایق ها و ریف های دریایی بی شماری اطراف صخره ی زیرمجسمه را احاطه کرده اند و نمونه های زیادی از مرجان های مغزی هم در این محل وجود دارد. انواع زیادی از ماهی ها و حتی  گونه های  کمیابی مثل فرشته ماهی ها را می توان در منطقه مشاهده کرد. همه آن ها به حضور مسیح و آمد و شد غواصان خو کرده اند.

63

از میان تمام جاذبه های زیردریایی جهان، بیشترین عکس ها از ” مسیح در اعماق” گرفته شده.

Underwater-Jesus

Posted in: دسته‌بندی نشده