بیماران قلبی و ریوی در تهران نمانند

جامعه > شهری  - مهر نوشت:

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: هوای پایتخت در مرحله اضطرار نیست و طبق نظر کارشناسان شرایط هوای شهر و شهرستان‌های استان تهران نیز در روزهای پایانی این هفته و هفته آینده به مرحله اضطرار نخواهد رسید.

محمدرضا محمودی با بیان اینکه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوا باید در شرایط اضطرار و بحران هوا تشکیل جلسه دهد، افزود: باتوجه به اینکه هوای استان در شرایط اضطرار قرار ندارد، نیازی به تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا نیست.

وی به وجود ریزگردها در هوای تهران و شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: این پدیده از کشورهای همسایه با توجه به وجود جبهه های گرم هوا و بادهای غربی و شرقی به آسمان تهران وارد شده است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: از همشهریانی که دچار بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی هستند تقاضا می‌شود تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کولرهای آبی با توجه به رطوبت آب و سنگین کردن ذرات معلق در آن می‌تواند در کاهش اثرات ریزگردها موثر باشد.

محمودی به سالمندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند و همچنین والدین، کودکان را کمتر در معرض هوای خارج از منزل قرار دهند.

4747