دستگیری ۶ حفار غیرمجاز طی ۴۸ ساعت در کهگیلویه و بویراحمد

مجید صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: ساعت گذشته برخی متخلفان در زمینه حفاری های غیرمجاز در سطح استان دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: از این افراد، ادواتی از جمله فلزیاب، دریل برقی، موتور برق و یک شی قیمتی توسط نیروهای زحمتکش انتظامی استان کشف و ضبط شد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این ۶ نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
صفایی یگان حفاظت میراث فرهنگی شبانه روز در حال حفاظت از میراث فرهنگی استان هستند، تصریح کرد: از مردم و دوستداران میراث فرهنگی در تمام مناطق استان انتظار داریم که در صورت مشاهده هرگونه تعرض به میراث فرهنگی موارد را به یگان حفاظت و حراست میراث فرهنگی استان گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود.
وی ادامه داد: اجازه کوچکترین تعرضی را به سودجویان و متخلفان را در حوزه میراث فرهنگی نمی دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در جهت صیانت از میراث فرهنگی تشکر کرد.
صفایی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ نفر حفار غیرمجاز و تعرض به میراث فرهنگی استان دستگیر شدند که با این متخلفان و حفاران غیرمجاز برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام