صیانت از محیط کوهستان

عنوان این پست، نام وبلاگی است که به تازگی و برای حفاظت از محیط‌های کوهستانی ایجاد شده و قرار است یک وبلاگ گروهی باشد.

پیش‌تر یکی دو وبلاگ شخصی، با دادن دست‌رسی به دیگران، تلاشی برای هم‌افزایی در انتشار مطالب و گزارش‌های زیست‌محیطی داشتند، اما به هر دلیلی موفق نبودند و در عمل مشارکتی از سوی دیگران دیده نشد.

برای دوستانی که این کار نو و جالب را اندیشیدند و آن را عملی کردند، آرزوی موفقیت می‌کنم.

آدرس وبلاگ 


پست نخست سایت را بخوانید:

به نام خالق کوه ها ...

بدین وسیله از عموم دوستان کوهنویس و کوهنورد که داوطلب همکاری درامر محافظت از محیط کوهستان های کشورمان هستند ، دعوت به عمل می آید به عنوان نویسنده این وبلاگ گروهی گامی در جهت این حرکت ارزنده بردارند .

امروز کوهستان های ما در حساس ترین روز تاریخ از نظر نیاز به مراقبت و پاسداری قرار گرفته اند . پیشرفت افسار گسیخته تکنولوژی و حرص آدمی در تصاحب منابع طبیعی ، کوهستان های سرزمین مادری مان  را با خطر تخریب شدید مواجه کرده و در بسیاری از موارد حتی کار از کار گذشته است .

دوستان عزیز نگهبانی از این محیط زیست معنوی وظیفه تک تک ماست . شاید هیچ یک از ما به تنهایی قادر به انجام این بزرگ نباشیم اما اجتماع کوه نویسانی که هر یک به نوعی دارای رسانه هستند می تواند به مانند سدی مقاوم در برابر این تخریبات بایستد . آموزش صحیح ، انتشار سریع اخبار زیست محیطی و داد سخن از تخریب برآوردن می تواند مانعی بزرگ برای سود جویان و مخربان محیط زیست کشورمان باشد ودر نهایت قدرت ما بستگی به تلاش و اراده خود ما خواهد داشت .

در راستای استفاده هدفمند از پتانسیل نیرومند دوستان کوهنویس و با تکیه بر امضای شعار صیانت از محیط کوهستان در پوستر ششمین صعود قلم  بر آن شدیم تا وبلاگ گروهی با همین عنوان در جهت تداوم این حرکت بسازیم تا این جمله از شعاربودن تبدیل به یک حرکت پویا و سازنده شود .

وبلاگ صیانت از محیط کوهستان یک وبلاگ گروهی خواهد بود و تمام دوستانی که مایلند نویسنده آن باشند پسورد آنرا در اختیار خواهند داشت و می توانند با اختیار خود مطالب زیست محیطی کوهستان را با نام خود در آن منتشر نمایند .

از کلیه کوهنوردان و کوهنویسانی که مایلند در این راستا با ما همکاری کنند تقاضا داریم بصورت نظر خصوصی با ما تماس گرفته تا پسورد مربوطه در اختیارشان قرار گیرد .

Posted in: دسته‌بندی نشده Filed under: