آیا از قهرمانان گمنام محیط زیست به نحوء احسن قدردانی می کنیم؟

در خبرگزاری سبزپرس خبری در مورد  مراسم "تقدیر از جانباز جوان مبارزه با حریق جنگل ها؛
آتش 87 درصد بدن «صلاح الدین» را سوزاند"در کرمانشاه برگزار شد

آیا با یک جلسه تقدیرساده می توانم از زحمات کسانیکه که جانانه جهت حفاظت از محیط زیست این سر زمین تلاش می کنند و گاهی نیز جان خود را از دست می دهند  قدردانی و تشکر کرد؟

اینان قهرمانان امروز این مملکت هستند و باید این رشادت و جان گذشتگی آنان از طریق رسانه های گروهی به مردم سراسر کشور معرفی کرد و حتمن هزینه های مداوا و آتیه زندگی آنان باید کاملا" تامین شود که آنان بدانند این قهرمانی و جان گذشتگی آنان هیچگاه در نزد مردم و مسئولین فراموش نمی شود.

اصل خبر :

                                       بزرگنمایی

سبزپرس - گروه منابع طبیعی: در سمینار مدیریت حریق در عرصه های منابع طبیعی که سه شنبه گذشته در کرمانشاه برگزار شد از صلاح الدین میرانی جوان کرد ایرانی که در جریان اطفاء حریق آسیب جدی به جسم وی وارد شد تقدیر به عمل آمد.

صلاح الدین میرانی پس از دریافت لوح تقدیر از رییس سازمان جنگل ها در پایان این سمینار به سبزپرس گفت: در جریان حریق جنگل های شهرستان پاوه بخش بنگان که در سال 86 رخ داد مابه عنوان نیروهای مردمی و به صورت خودجوش برای مهار آتش وارد عمل شدیم.

میرانی افزود: بعد از گذشت ساعاتی  آتش به صورت گردباد دور من و دوستانم که حدود 18 نفر بودیم پیچید و ما را محاصره کرد.

این جوان ادامه داد: متاسفانه از این 18 نفر 3 نفر از عموزاده هایم بر اثر سوختگی شهید شدند. یکی از دوستانم به نام آقای مظفر عبدی دچار سوختگی 37 دردصدی شدند و من هم دچار سوختگی 87 درصدی شدم.

وی که اکنون تقریبا هر دو دست و بخش اعظمی از صورتش دچار سوختگی شدید شده است افزود: اکنون یکی از گوش هایم تنها 20 درصد قابلیت شنوایی دارد.

صلاح الدین میرانی گفت: من افتخار می کنم که از طبیعت و ملت ایران دفاع کردم و کسی که ایرانی است باید از ملت و خاک خود دفاع کند.

این جوان در پاسخ به سوالی درباره هزینه درمان خود و کمک نهادهای دولتی گفت: از سال 86 تاکنون بیش از 60 میلیون تومان هزینه درمانم شده است. چندی پیش در سفری که سردار وحیدی وزیر دفاع به شهرستان پاوه داشتند با ایشان دیداری داشتم که و ایشان برای آقای نجفی رییس ستاد بحران نوشتند که این هزینه به من پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با گذشت سه ماه از این نامه هنوز مبلغی به من پرداخت نشده است افزود: رییس ستاد بحران می گوید که پول نداریم و من همچنان منتظر هستم.

میرانی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت وقوع دوباره حریق برای مهار آن پیشقدم خواهد شد گفت: البته.. این وظیفه ما به عنوان یک ایرانی است و لحظه ای در این باره تعلل نخواهم کرد