آیین نامه اجرایی قانون معادن ایران-3

فصل سوم - فرآوری




ماده 46 - واحد كانه آرایی ، فر آوری و متالورژی واحدی است كه موضوع فعالیت آن مشمول تعریف بند «ژ» و «و» ماده (1) قانون معادن و موضوع ماده (1) قانون تاسیس وزارت معادن و فلزات بوده و محصول آن مورد مصرف در صنایع مختلف می باشد.

ماده 47 - صدور مجوز تاسیس ، توسعه و پروانه برداری واحدهای فوق و واحدهای مستقل تحقیقاتی طبق ضوابط این آیین نامه به عهده وزارت معادن و فلزات می باشد.

ماده 48 - متقاضیان احداث واحدهای كانه آرایی ، فرآوری و متالورژی ونیز واحدهای مستقل تحقیقاتی ، باید درخواست خود را با توجه به ضوابط و دستورالعملی كه از طرف وزارت معادن و فلزات تهیه و ابلاغ می شود ، همراه طرح توجیهی فنی – اقتصادی تسلیم وزارت معادن و فلزات نمایند.

ماده 49 - وزارت معادن و فلزات ظرف مدت (3) ماه نسبت به بررسی مدارك و طرح مربوط اقدام و جواز تاسیس به نام متقاضی صادر می نماید . در صورت وجود نقص در مدارك و یا عدم تائید طرح به متقاضی مهلت داده می شود تا اشكالات را مرتفع نماید.

ماده 50 - دارنده جواز تاسیس می باید در مهلت تعیین شده و طبق برنامه زمان بندی طرح نسبت به انجام عملیات ساختمانی و سایر عملیات اجرایی جهت اخذ پروانه بهره برداری بر اساس ضوابط مندرج در شرایط عمومی اقدام نماید .

    تبصره 1: ضوابط ، مقررات و شرایط عمومی مندرج در جواز تاسیس فر آوری جز لاینفك مجوز و لازم الاجرا می باشد.
    تبصره 2: چنانچه دارنده جواز تاسیس در مهلت مقرر اقدامات لازم در جهت پیشبرد طرح به عمل نیاورد ، جواز تاسیس صادره ابطال می گردد.

 

ماده 51 - دارنده جواز تاسیس مكلف است پس از رسیدن طرح به مرحله تولید آزمایشی  ، درخواست خود را همراه گزارش انجام عملیات جهت دریافت پروانه بهره برداری واحد فر آوری تسلیم وزارت معادن و فلزات نماید.

ماده 52 - وزارت معادن و فلزات مكلف است به منظور هدایت و حمایت سرمایه گذاری در بخش معدن همه ساله با توجه به سیاست های كلان و نیاز مملكت ، فعالیت های فرآوری مواد معدنی را اولویت بندی نموده و متناسب با آن مطالعات ، امكان سنجی و تهیه طرح های تیپ و احداث پایلوت ، برنامه ریزی و اعتبار لازم را در بودجه سالانه پیش بینی و هزینه نماید.