جریمه متخلفان محیط زیست در برابر خسارت ها ناچیز است


توکلی در گفتگو با مهر :


تهران:۱۱:۵۰ ,  ۱۳۹۱/۰۳/۲۲



جریمه متخلفان محیط زیست در برابر خسارت ها ناچیز است


کاشمر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره محیط زیست کاشمر گفت: جرائم متخلفان محیط زیست در برابر خسارتهایی که آنها به طبیعت می زنند ناچیز است.


مهدی توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته جهانی محیط زیست اظهارکرد: با توجه به اینکه هم اکنون وحوش و مراتع نیاز به نگهداری خاصی دارد ولی از سال 84 هیچگونه افزایش جرایمی در این بخش تعیین نشده است.

متخلفین محیط زیست با دستور العمل های سال 84 جریمه می شوند

رئیس اداره محیط زیست کاشمر افزود:  در حال حاضر جرائم متخلفین در محیط زیست براساس دستور عمل سال 84 ابلاغ و جریمه آنها به نرخ این سال تعیین می شود.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست همکاری همه مردم و مسئولین و نهادها را می طلبد افزود: اگر مردم در حفظ محیط زیست خود سهل انگاری کنند سلامت جسمی و محیطی خود را به خطر می اندازند.

توکلی در ادامه وجود دهیاران و همیاران محیط زیست در روستاها را بازوی کمکی به این سازمان اعلام کرد و گفت: با آموزش های لازم به دهیاران و روستائیان در حفظ محیط زیست و مراتع و در اطلاع رسانی به موقع از حضور افراد غیر بومی و متخلف کمک شایانی به این سازمان شده است.

وی همچنین از همکاری نیروی انتظامی و دادگستری در اجرای احکام متخلفین تقدیر کرد و افزود: اگر حمایت این نهادها نباشد محیط زیست با این تعداد نیروهای اندک ، کاری از پیش نمی برد.

راه اندازی کارخانه بازیافت اولویت محیط زیست کاشمر

رئیس اداره محیط زیست کاشمر راه اندازی کارخانجات بازیافت و اجرای طرح پسماند را در شهرستان از اولویت های منطقه دانست.

وی گفت: هم اکنون تولید روزانه بیش از هفتاد تن زباله که بیشتر آن زباله خشک است برای شهرستان فاجعه است و در صورت اجرای تفکیک زباله از مبدا هم کاهش زباله و هم ایجاد اشتغال در منطقه را خواهیم داشت که به همکاری بیشتر مسئولین شهرستان جهت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا نیاز است.




 

Posted in: دسته‌بندی نشده