سبزپرس بدون محاکمه و اطلاع قبلی مسدود شد

sabz 00000 00000 خبرگزاری سبزپرس مسدود شد. به گزارش پیداوپنهان این پایگاه خبری که از تابستان ۱۳۸۷ کار خود را آغازکرد در دوره های مختلف فعالیت خود، همواره به عنوان به روزترین پایگاه خبری تخصصی در حوزه محیط زیست مطرح بوده است. شاید بتوان این موفقیت را در درجه نخست مرهون بنیان گذار فقید آن شادروان یاسر انصاری کجوری و در درجه دوم به دلیل استفاده از خبرنگاران شاخص و با تجربه حوزه روزنامه نگاری محیط زیست به عنوان سردبیران آن دانست. تا آنجا که سازمان عریض و طویل محیط زیست پس از بایکوت های متعدد خبری، دیگر تحملش را از دست داده و پس از دو بار شکایت از مدیرمسوول کنونی آن مژگان جمشیدی که از بارزترین خبرنگاران متخصص این حوزه است بالاخره پیگیری های لازم را برای مسدود کردن این سایت به انجام رسانید.

نکته قابل تاسف این است که این سایت محیط زیستی بدون هیچ محاکمه ای مسدود شده و لابد قوه قضاییه و شخص آقای لاریجانی از این اقدام بی خبرند. چرا که بارها بر لزوم حکم قانونی برای هر گونه برخورد با رسانه ها تاکید داشته اند.

حال سوال اینجاست که اگر مسائل محیط زیستی هم در ایران به خط قرمزهایی بی برو برگرد مبدل شده و رسانه ها باید درباره آن سکوت کنند این را نباید طی بخشنامه ای یا تذکری به رسانه ها و خبرنگاران اعلام کرد؟ ظاهرا اوضاع، از آنی که فکرش را می کردیم قاراشمیش تر است. یک روز حکم اعدام محیط بانی را صادر می کند؛ روز دیگر خبرنگاران محیط زیست را به دادسرا می برند و حالا سبزپرس مسدود شده. خدا عاقبت اموال ملی مان را به خیر کند.

Posted in: دسته‌بندی نشده