یک روز بین المللی برای جنگل ها

 مجمع عمومی سازمان ملل متحد  روز 21 مارس (اول فروردين ماه) را "روز بین المللی جنگل ها" اعلام کرد. بزرگداشت این روز که از سال 2013 آغاز خواهد شد، به منظور بالا بردن آگاهی از اهمیت انواع جنگل ها وکلیه درختان خارج ازجنگل ها صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گرامیداشت این روز در تداوم تلاش های سال بین المللی جنگل ها انجام می گیرد که در سال 2011 برگزار شد و به کشور ها امکان داد تا فعالیت های مربوط به مدیریت پایدار و توسعه پایدارجنگل ها و درختان، از هر نوع را تسهیل سازند.

روز بین المللی جنگل ها، کشور ها را تشویق می کند تا در قبال انجام و سازماندهی فعالیت های محلی، ملی و بین المللی مربوط به جنگل، از جمله راه اندازی برنامه هاي حمايتي (کمپین های) درخت کاری متعهد شوند. سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) از برگزاری روز بین المللی جنگل ها پشتیبانی نموده و مقررگردید کشور های عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای انجام آن به مذاکره بنشینند.

بر اساس این گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرد، مشتاقانه چشم براه پشتیبانی اعضای خود و همکاری با سازمان هاي بین المللی مرتبط با جنگل از جمله "تشکل های همکاری های مشارکتی درامور جنگل ها" (CPF) بوده و خواستار کمک آن ها برای بزرگداشت اين روز شد.

Posted in: دسته‌بندی نشده