با پوزش، همایش روز کوهستان برگزار نمی شود!

از همه ی دوستانی که یادداشت پیشین را خوانده اند، پوزش می خواهم و امیدوارم که از این پس خطاهای این چنین نداشته باشیم؛ همایش روز سه شنبه در باشگاه آرارات لغو شد!

پارسال هم سورن سپانیان که در واقع تنها رابط ما با باشگاه آرارات است، درست در روزی که قرار بود همایش روز جهانی کوهستان را داشته باشیم، به من تلفن کرد و گفت که به علت قطع برق باشگاه نمی توانند پذیرای ما باشند، و ما را وادار به عذرخواهی کرد! در آن روز با سختی بسیار توانستیم به خیلی ها اطلاع دهیم که مراسم برگزار نمی شود و البته عده ای هم از راه های دور و نزدیک و حتی شهرهای دیگر آمدند و  دیدند همایشی در کار نیست.

پیدا است که سورن و باشگاه آرارات مشکلی دارند و به جای اعلام صریح آن و گفتن این که نمی خواهند این همایش را میزبانی کنند، موجب برهم خوردن برنامه ی ما و خدشه دار شدن اعتبارمان می شوند. این رفتار به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، و غرض از بیان این سخنان، این است که دوستان یاد بگیرند چگونه باید با یک تشکیلات کار کنند.

هر کسی که کار تشکیلاتی (به ویژه از نوع داوطلبانه اش) کرده باشد، می داند که این گونه فعالیت ها چقدر دشوار و گاه چقدر اعصاب خرد کن است! اما، سالی یک بار همایش ما در باشگاه آرارات، به تنهایی به اندازه ی ده همایش برای ما اعصاب خردکردن داشت(!) و "شاهکار" آقایان هم این دو کارشان در پارسال و امسال بود. انتظار دارم که رسما از کوه نوردانی که قصد داشتند در همایش حضور یابند، و از انجمن کوه نوردان ایران و گروه دیده بان کوهستان معذرت خواهی کنند.