توسط کودکان کرج : جشنواره آشپزی برای پرندگان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج : جشنواره ی " آشپزی برای پرندگان " در راستای" طرح ملی محیط یار " در کانون استانی فرهنگی – تربیتی شهید فهمیده برگزار شد.
با سرد شدن هوا شاهد حضور بیشتر پرندگانی از قبیل گنجشک، یاکریم، کبوتر و سایر پرندگان در حیاط خانه ها، بالکن ها، لبه ی پنجره های خانه های مسکونی و حتی اداری هستیم. باید با این پرندگان مهربان تر باشیم. به همین منظور و برای لمس این مهربانی، در آخرین جلسه ی آموزشی " طرح ملی محیط یار " با طراحی یک برنامه ی آموزشی شاد، سرگرم کننده و عملی، دانش آموزان پیش دبستانی آموختند که چگونه از دورریزهای غذایی و مواد بسیار ساده می توان غذایی باب طبع پرندگان آماده کرد.
از دانش آموزان خواسته شد تا دورریزهای غذایی خود  نظیر نان خشک، پلو، گندم و جو را در طول هفته ی گذشته از آشپزخانه های خود جمع آوری کرده و برای این جلسه با خود بیاورند. سپس با آب و آرد خمیر تهیه کرده و دورریزهای غذایی خود را با خمیر مخلوط کردند.  خمیر خوشمزه آماده ی جاسازی در بین مخروط درخت کاج شد. پس از پر کردن مخروط ها با خمیر، آنها را با طناب ها بسته و از درختان محوطه آویزان کردند تا در روزهای سرد و بارانی پیش رو، غذای دلپذیر و قابل دسترسی برای پرندگان باشد.
در انتها نیز جوایزی از سوی اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان کرج به این آشپزهای کوچک اهداء شد.
 
Posted in: دسته‌بندی نشده