دکتر مجید مخدوم به خرم آباد مي آيد

نخستين همايش ملي حقوق محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس 25 آبان ماه سال جاري در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد كه سخنران كليدي آن چهره شناخته شده و استاد نامدار محيط زيست ايران « دكتر مجيد مخدوم » خواهد بود. لازم به ذكر است كه اين همايش با همت استانداري لرستان و شوراي هماهنگي تشكلهاي حامي محيط زيست خرم آباد برگزار خواهد شد.

اين همايش با رويكرد اصلي بررسي چالش هاي پيشروي حفاظت و حراست از داشته هاي طبيعي زاگرس برگزار خواهد شد؛ همانطور كه مي دانيد در سالهاي اخير مشكلات زيست محيطي فراواني گريبان سرزمين زاگرس را گرفته است كه برگزاري چنين همايش هايي مي تواند راهگشاي بسياري از مشكلات باشد.

در سال هاي اخير چالشي به نام ريز گردها صدمات بي شماري را به محيط زيست انساني و طبيعي زاگرس وارد كرده است كه بايد با استفاده از راهكارهاي علمي و اجرايي براي كاهش خسارات وارد شده گام برداشت.

يكي ديگر از مسائلي كه امروزه محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس را با خطر جدي روبرو ساخته عقب نشيني جنگلهاي بلوط است. سرزمين زاگرس به دليل وجود جنگلهاي انبوه بلوط راهبري ترين منطقه كشور به حساب مي آيد زيرا اين داشته هاي طبيعي در نگه داشت منابع آب و خاك و همچنين متعادل نگه داشتن ميانگين دما نقشي انكار نشدني را ايفا مي كنند.

از سوي ديگر دكتر « بهروز بهروزي راد » متخصص تنوع زيستي و زيستگاه ها نيز در روز برگزاري همايش به ايراد سخنراني خواهد پرداخت، زيرا زاگرس يكي از غني ترين سرزمين هايي است كه تنوع زيستي فوق العاده بالا و حساسي دارد كه لزوم حفاظت از آن بايد بيش از پيش معرفي و در دستور كار متوليان امير قرار بگيرد.

در همين راستا از تمامی اندیشمندان، دانشمندان،حقوقدانان،اعضا هیات علمی و دانشجویانی که در زمینه های مرتبط با حوزه محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت می کنند، دعوت می شود تا با شرکت در این همایش به هرچه پر بارتر شدن آن کمک کنند.

لازم به ذكر است كه به دليل استقبال ويژه اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان حوزه محيط زيست و منابع طبيعي مهلت ارسال اصل مقالات تا روز جمعه پنجم آبان تمديد شده است.علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی مجازی این همایش http://www.zagros-law.com/ مراجعه کنند.

Posted in: دسته‌بندی نشده