الهه موسوی خبرنگار محیط زیست به دادگاه احضار می شود

ee ee در پی شکایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس الهه موسوی روزنامه نگار گلستانی که چند ماهی است در باره تخریب جنگل ناهارخوران برای ساخت موزه جنگ اطلاع رسانی می کند به دادگاه احضار میشود .

سایت “گلستان ما” دیروز نوشت: “مدتهاست که بحث پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان و ساخت آن جنب تپه نورالشهداء ناهارخوران گرگان نقل محافل خبری و رسانه های داخلی و خارجی شده است . در این بین احتمال داده می شود برخی مخالفتهای غیر اصولی و مصرانه که خواهان تداوم فشار بر سازندگان و مجریان ساخت پارک موزه می باشد ، از روی غرض و تسویه حسابهای جناحی بوده و گرنه خیلی از مخالفین چند ماه پیش امروزه به صف موافقین ساخت پارک موزه دفاع مقدس پیوستند که می توان به عبدالرضا چراغعلی و ذبیح الله میقانی اشاره کرد ، در حالیکه هنوز شاهدیم از جانب این افراد مطالب چند ماه گذشته را نقل می کنند که این مورد با اعتراض چراغعلی و میقانی رو برو شده است” .

سید ابوالحسن میرکریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن قبول موارد فوق گفت : ما در این مدت کل اخبار کذب منتشر شده در فضای رسانه های استانی ، کشوری ، سایتها و خبرگزاری های داخلی و خارجی را رصد کرده و پس از تجزیه و تحلیل آنها دریافتیم برخی مخالفتها از روی ناآگاهی و عدم توجیه طرح بوده که الحمد لله پس از توجیه ، این دسته به جمع موافقان پیوستند . اما برخی از مخالفین پس از ماهها سعه صدر این اداره کل و جوابدهی شفاف به نشریات و خبرگزاری ها ، گویا قصد ندارند بپذیرند که این پروژه ملی بوده و اجماع کشوری و استانی نهادها و سازمانها و مطالبه مردمی پشت سر آن نهفته است . لذا ما بر آن شدیم تا از سردبیر نشریه سلیم(الهه موسوی) که در این مدت از هر روزنه ای علیه ما تاخته و فرهنگ دفاع مقدس و عملکرد برخی نهادها را زیر سوال برده و در لوای دروغ بزرگ تخریب جنگل دل مخالفین نظام را شاد کرده نزد مراجع قضایی شکایت کرده و احقاق حق نماییم .

میر کریمی گفت : “ما در این مدت خیلی کوتاه آمدیم و با سعه صدر با ایشان برخورد کردیم ولی ایشان کوتاه نیامد و لذا ما به جرم تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و اخبار دروغ از وی به دادسرا شکایت بردیم . بلافاصله دادگاه حکم احضاریه وی را صادر کرد و بزودی ایشان برای پاسخگویی و تفهیم اتهام به دادگاه احضار خواهد شد” .

الهه موسوی یکی از خبرنگاران شناخته شده محیط زیست و فعال در عرصه مطبوعات ایران است . وی در چند ماه گذشته گزارش های متعددی از روند تخریب جنگل ناهارخوران برای ساخت موزه جنگ در قلب جنگل منتشر کرده بود.

 
منبع: سبزپرس
لینک: http://isdle.ir/news/index.php?news=8815

Posted in: دسته‌بندی نشده