سيستم‌هاي مغناطيسي؛روشي جديد براي مقابله با آلودگي هاي نفتي

معمول‌ترين روش‌هاي پاكسازي آلودگي‌هاي نفتي در درياها و اقيانوس‌ها شامل استفاده از روش‌هاي زيست ترميمي، سوزاندن كنترل شده و يا استفاده از تجزيه‌كننده‌هاي شيميايي هستند كه با وجود موثر بودن، كاربرد آنها چندين هفته طول مي‌كشد و در عين حال بسيار پرهزينه است. كارشناسان زيست محيطي در دانشگاه MIT به منظور جبران نقاط ضعف روش‌هاي كنوني براي پاكسازي آلودگي‌هاي نفتي، روش جديدي را براي اين منظور معرفي كرده‌اند كه با استفاده از آهن رباها صورت مي‌گيرد.

به گفته كارشناسان در اين شيوه مي‌توان با استفاده از سيستم‌هاي مغناطيسي، نفت و آب را از هم جدا كرد. شيوه جديد نه تنها كارآيي بيشتري نسبت به روشهاي قبلي دارد بلكه به كمك آن مي توان نفت را از سطح آب جمع‌آوري كرده و به يك پالايشگاه نفتي براي پالايش مجدد انتقال داد.

به گزارش شبكه خبري محيط زيست، پس از وقوع فاجعه عظيم نشتي نفت از تجهيزات شركت نفت و گاز BP در خليج مكزيك، كارشناسان زيست محيطي به فكر راه كاري مناسب و مقرون به صرفه براي پاكسازي دريا از آلودگي‌هاي نفت افتادند. كارشناسان دانشگاه MIT‌ تاكيد كردند كه روش جديد مغناطيسي براي پاكسازي آلودگي‌هاي نفتي در دريا، هم سريعتر انجام مي‌شود و هم بدون استفاده از انرژي‌هاي پرهزينه، قابل اجرا است.

Posted in: دسته‌بندی نشده