آهوها تب برفكي داشتند ،‌آهوها تب برفكي نداشتند!

سه سال پيش سازمان محيط زيست دو راس آهو ايراني به قطري ها هديه كرد. خبر اين اقدام در رسانه ها منتشر شد. اما واكنش سازمان چه بود؟ سازمان محیط زیست بلافاصله جوابيه اي به خبرگزاري مهر كه منبع اصلي انتشار خبر بود فرستاد و ادعا كرد كه:

1-      این کار برای تبادل دانش صورت گرفته و دو آهوی مورد نظر مبتلا به تب برفکی بوده و برای معالجه به مرکز تحقیقاتی دوحه فرستاده شده و بازگردانده می شوند.

2-      با توجه به وجود بیماریهای مشترک بین انسان و حیات وحش به ویژه تب برفکی، در تلاشی مشترک با دامپزشکی دو نمونه از آهوان مبتلا که دارای شناسنامه هم هستند برای مداوا به مرکز تحقیقاتی دوحه در قطر ارسال و پس از انجام معالجه و آزمایشهای لازم به کشور بازگردانده می شوند.

3-      قطر دارای یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی بین المللی است که در زمینه بیماریهای چهارپایان وحش مخصوصا غزال، آهو، قوچ و کل فعالیت می کند و از شهرتی جهانی برخوردار است.

 

اما اين بنده هاي خدا نمي دانستند كه :

1-      سازمان دامپزشكي كشور دو روز بعد  مشاهده هرگونه بيماري از جمله تب برفکي را در آهوهاي ايراني تکذيب مي كند! مجتبي نوروزي رئيس اين سازمان ، گفته بود:  گواهينامه بهداشتي و كنترل سلامت  اين دو راس آهو صادر شده بود  .

2-      تب برفكي بيماري مشترك بين انسان دام و يا انسان و حيات وحش نيست !

3-      و به گفته رئيس سازمان دامپزشكي كشور اگر هم نيازي به درمان تب برفکي آهو باشد ، ايران خود  پايلوت منطقه در زمينه بيماري تب‌برفكي است نه قطر!

اما سه سال بعد!

حالا اما محمد جواد محمدي زاده ،‌رييس سازمان محيط زيست مدعي است اصلا آهوها بيمار نبودند كه. او چندي قبل در جمع خبرنگاران گفت: «آهوهاي تبادل شده با كشور قطر در سلامت كامل به سر مي برند. اين حيوانات همان زمان هم سالم بودند و هيچ گونه بيماري اي نداشتند... البته اين اولين بار نبود كه اين تصميم گرفته شده، سابق بر اين هم سازمان محيط زيست اقدام به تبادل حيوان با كشور هاي ديگر كرده بود كه كاري است مورد حمايت ما.»

و هيچ كس هم نپرسيد آقا اگر آهوها سالم بودند و آن زمان هم بيمار نبودند خب چرا جوابيه داديد به رسانه ها و گفتيد اينها تب برفكي داشتند ؟ و كسي نپرسيد كه مگه قرار نبود اينها به كشور بازگردند پس چرا ويزاي قطر را گرفتند و در قطر ماندگار شدند؟!

حالا شما پيدا كنيد عامل نشر اكاذيب را.

Posted in: دسته‌بندی نشده