تصاویری از « بهره گیری از انرژی های نو » در جهان

 افزایش محبوبیت نیروگاههای بادی در جهان : بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۰ ظرفیت تولید نیروگاه‌های بادی به یک هزار گیگاوات خواهد رسید.  بسیاری از سیاستمداران اروپایی نصب نیروگاه‌های بادی در مناطق جنگلی را دنبال می‌کنند.در تصویر زیر توربین‌های بلند را در یک محدوده جنگلی در جنوب آلمان ملاحظه می کنید که از انرژی باد برق تولید می‌کنند.

 

 خودرویی که با انرژی خورشیدی حرکت می کند!

 

این هم طرح دیگری از یک خودروی خورشیدی!

 

 نخستین کشتی تمام خورشیدی دنیا با قیمت 12.5 میلیون یورو در تاریخ چهارم می سال جاری در بندر هرکول موناکو پهلو گرفت تا سفر 585 روزه جهانی خود را به پایان برساند.

 

 

 بیش از ۱۰ درصد برق مورد نیاز آلمان از انرژی بادی تأمین می‌شود. این رقم باید تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسد. دولت آلمان در نظر دارد‌ نیروگاه‌های بادی دریایی را تا رسیدن به ظرفیت تولید ۲۵ گیگاوات برق گسترش دهد.

 

چالش نصب توربین‌های بادی در دریا : برای نصب توربین‌های بادی در آب به چرثقیل‌های ویژه نیاز است. هزینه جابه‌جایی، نصب و انتقال برق از این نیروگاه‌ها بسیار بالاست. از این رو برق تولید شده در نیروگاه‌های بادی دریایی در مقایسه با نیروگاه‌های خشکی دو برابر گران‌تر تمام می‌شود.

 

 استفاده از اجاق گازهای خورشیدی : شرکت اروپایی سازنده این نوع اجاق گاز طرح خود را در  میان جوامع محلی کشورهای آفریقایی ترویج می کند.

 

تصویری از بزرگترین ایستگاه انرژی خورشیدی در ژاپن :( ایستگاه  ۷۰ مگاواتی کاگوشیما ) ساخت این طرح از جولای سال 2012 آغاز شده است. با راه اندازی این نیروگاه سالانه 79000 مگاوات ساعت انرژی تولید خواهد شود . یکی از دلایل اجرای این پروژه جبران کمبود انرژی الکتریکی است که در اثر سونامی ژاپن در شرق این کشور رخ داده است.

 

 یک استراحتگاه خلافانه خورشیدی !

  

 شارژر خورشیدی Samsung Galaxy S III case)  I phone )

 

امروزه استفاده از پارکینگ های خورشیدی در طرح های مختلف شاید یکی از متداول ترین نوع بهره گیری از انرژی خورشیدی باشد . در تصویر زیر نمونه یک پارکینگ خورشیدی را ملاحظه می کنید.

 

 

  تصویر نخستین پارکینگ دومنظوره خورشیدی مسقف ایران:اداره برق شهرستان تبریز( منیع : وبلاگ مهار بیابانزایی)

 

 نیروگاه بادی منجیل: ظرفیت نیروگاه بادی منجیل 100 مگاوات است، که با تكمیل بخش انتهایی نیروگاه بین 270 تا 280 میلیون كیلووات ساعت برق در سال از انرژی باد تولید و به شبكه سراسری متصل خواهد شد. با وجود تاخیر 2 ساله در اتمام این پروژه گفته شده با نصب و راه اندازی 35 توربین ، نیروگاه بادی منجیل در سال جاری به بهره برداری می رسد. 

 

 

Posted in: دسته‌بندی نشده