تجمع در اعتراض به قطع درختان

سبز پرس

از چند روز گذشته، جمعی از اهالی منطقه شهران در غرب تهران با انتشار اعلامیه هایی، ساکنان این منطقه را به حضور در تجمعی اعتراض آمیز به منظور جلوگیری از قطع درختان پارک جنگلی نیما یوشیج این منطقه دعوت کرده اند.

 به گزارش سبزپرس، از چندی پیش پارک جنگلی نیما یوشیج به وسیله فنس محصور شده و اهالی می گویند هدف از این کار، قطع درختان و تخریب این پارک به منظور ساخت و ساز است. 
آنها می گویند که در این پارک حدود سه هزار درخت وجود دارد که از مدت ها قبل آبیاری نشده اند و تعداد زیادی از آنها تاکنون خشک شده اند. این شهروندان معتقدند که این کار توسط شهرداری منطقه 5 تهران و با هدف خشک کردن عمدی درختان انجام می شود تا دیگر مانعی برای قطع درختان وجود نداشته باشد. 
یکی از ساکنان منطقه شهران که به این روند معترض بود طی تماس تلفنی به سبزپرس گفت: هیچ معلوم نیست شهرداری با چه توجیهی قصد دارد درختان این پارک را قطع کند. درختان منطقه غرب تهران بسیار با اهمیت هستند. 

او ادامه داد: آقایان می خواهند در این عرصه پنج برج بسازند و به همین خاطر می خواهند درختان را قطع کنند. 

اهالی این منطقه در اعلامیه خود سایر ساکنان را ترغیب به حضور در یک تجمع اعتراضی مقابل بوستان نیمایوشیج کرده اند. اولین تجمع قرار است امروز در ساعت 19 برگزار شود و تجمع دوم نیز برای روز سه شنبه (24 مردادماه) برنامه ریزی شده است. 
به دلیل آنکه جهت باد در تهران از غرب به شرق است، درختان و عرصه های سبز غرب تهران نقش مهمی در تامین اکسیژن مناطق زیادی از نیمه غربی تهران را دارند. بخشی از پارک های جنگلی، بوستان ها و فضاهای سبز غرب تهران با هدف جلوگیری از گسترش شهر در جهت غربی ایجاد شده بودند. هر چند که هم اکنون ساخت و سازهای زیادی در غرب تهران انجام شده و پایتخت رشد زیادی در جهت غرب داشته است اما فضاهای سبز موجود در این منطقه علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی هوای این بخش از پایتخت می شوند، تراکم جمعیت ساکن در این بخش را نیز کنترل می کنند.