وزیر نیرو: قطع آب و برق ساکنان بالادست سد گتوند صحت ندارد

وزیر نیرو گفت: قطع آب و برق ساکنان بالادست سدگتوند برای ترک منطقه صحت ندارد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «مجید نامجو» با رد ادعاهایی در خصوص قطع آب و برق ساکنان محلی اهالی بالادست سد گتوند برای ترک منطقه اظهار داشت: چنین مسئله ای اصلا صحت ندارد و همگان می دانند که وزارت نیرو؛ وزارتخانه ای نیست که بخواهد برای انجام کارهای خود به زور متوسل شود.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی با مردم این منطقه برای احداث سد گتوند داشته ایم اما اگر هم در مواردی مشکلاتی به وجود بیاید آن را حل خواهیم کرد.

وضعیت تامین آب در سراسر کشور مطلوب است
نامجو همچنین درباره وضعیت تامین آب در تابستان امسال نیز گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین آب در سراسر کشور وجود ندارد و اصلا مسئله سهمیه بندی در کار نیست.
وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: البته ممکن است در یک شهری حادثه کوچکی به وجود بیاید و چند ساعتی آب آن منطقه قطع شده باشد اما سهمیه بندی آب به آن معنایی که مد نظر است، اصلا وجود ندارد.
وی در عین حال یاداور شد: در برخی از شهرهای کشور که در حد هزار مشترک دارد، همیشه مشکل برای تامین آب آنها وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.
اظهارات وزیر نیرو درباره روستاهای بالادست سد گتوند در حالی است که برابر مشاهدات خبرنگاران، اهالی این روستاها با وجود آغاز تابستان به آب و برق دسترسی ندارند و هنوز وضعیت برخی از اهالی تعیین تکلیف نشده است.
عده ای از خانوارهای ساکن این روستاها معتقدند که قیمت تعیین شده برای خانه و املاک آنها توسط شرکت توسعه منابع آب و نیرو «ناعادلانه» است و با رقم تعیین شده، حاضر به جا به جایی نیستند. با این وجود، گرمای شدید هوا و قطع امکانات آب و برق باعث شده تا عده ای از این خانوارها که فرزندان کم سن و سال دارند و یا یکی از اعضای خانواده آنها بیمار است، مجبور به ترک روستاهای خود شوند.
با این وجود وزیر نیرو مدعی «تعامل خوب» با اهالی روستاهای بالادست سد گتوند علیا است.

پیش از این نیز وزارت نیرو در اطلاعیه ای، آواره شدن اهالی بالا دست سد گتوند را تکذیب کرده و مدعی شده بود که تنها هشت خانوار حاضر به فروش خانه های خود نشده اند.

منبع: سبزپرس

Posted in: دسته‌بندی نشده