همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا

اولين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا 14 و 15 آذر ماه سال جاري توسط دانشگاه صنعتی شریف  و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می شود. در معرفي اين همايش اينگونه آمده است كه اولين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا فرصتي مغتنم براي دانشمندان، اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي كشور است كه در موضوعات مرتبط با آلودگي هوا و صدا به تبادل نظر و انتقال تجارب بپردازند.

آلودگي هوا و صدا ناشي از پديده صنعتي شدن زندگي بشر، امروزه در دنيا و به ويژه در كلان شهرهاي كشور عزيزمان ايران به يكي از جدي ترين معضلات زيست محيطي تبديل شده است. بمنظور ارائه راهكارهاي موثر با هدف مبارزه با پديده هاي آلودگي هوا و صدا، گام نخست شناسايي دقيق و علمي آنهاست تا بتوان ابزارهاي علمي لازم را توليد كرد. فهم دقيق و كارشناسانه پديده هاي آلودگي هوا و صدا همراه با ابزارهاي مورد نياز مي تواند به توليد راهكارهاي عملي، نتيجه بخش و موثر براي مبارزه با اين پديده ها بيانجامد و اندازه گيري ميزان تاثير برنامه هاي كاهش آلودگي هوا و صدا ميسر گردد.

مهم ترين وظيفه دانشگاه ها و مراكز پژوهشي كشور ايجاد بسترهاي مناسب براي توليد محتواي علمي در اين زمينه است. از اين رو معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران (شركت كنترل كيفيت هوا) با همكاري و حمايت علمي و اجرايي قطب علمي تبديل انرژي در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي شريف، اقدام به برگزاري اولين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا نموده است.

اميد است با ايجاد چنين بستري بتوان به افزايش مبادلات علمي، ايجاد و تعريف زمينه هاي پژوهشي مرتبط، جلب توجه مسوولين و صنعت به سرمايه گذاري پژوهشي، تشويق دانشجويان و محققين به تعريف پروژه هاي پژوهشي، آموزش و شناسايي كارشناسان متخصص در زمينه پديده هاي آلودگي هوا و صدا مبادرت نمود.

محورهاي همايش؛

پايش و اندازه گيري آلودگي هوا و صدا مدل سازي آلودگي هوا و صدا مطالعات انتشار آلودگي هوا و صدا تاثيرات آلودگي هوا و صدا بر سلامت انسان آلودگي هوا و صدا در محيط هاي بسته اثرات آلودگي هوا و صدا بر جامعه و اقتصاد روش هاي كنترل آلودگي هوا و صدا آلودگي هوا و تغييرات اقليمي قوانين و استانداردهاي آلودگي هوا و صدا آلودگي هوا و صدا در اسناد بالادستي مديريت شهري و آلودگي هوا و صدا بحران هاي آلودگي هوا و پيامدهاي آن روش هاي تعيين منابع آلودگي هوا و صدا روش هاي تست آكوستيكي مواد


علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر به نشاني مجازي اين همايش مراجعه نمايند.

Posted in: دسته‌بندی نشده