برگزاري كارگاه آموزشي جوامع محلي در كاشمر

برگزاري كارگاه آموزشي جوامع محلي در كاشمر

به مناسبت هفته محیط زیست

همزمان با هفته محيط زيست و در روز يكشنبه مورخ 21/3/91 اولين كارگاه آموزش جوامع محلي (روستاي سبز) ويژه حاشيه نشينان مناطق در روستاي ناي و با حضور نماينده محترم بخشداري مركزي كاشمر ، دهياران روستا ها و اعضاي شوراهاي اسلامي و نيز تعدادي از اهالي دو روستاي ناي و فرشه (جمعا 15 نفر) برگزار گرديد.

در ابتداي اين جلسه توكلي رئیس اداره حفاظت محيط زيست كاشمر ضمن خير مقدم به حاضرين از شركت كنندگان تشكر و هدف از برگزاری این دوره را بیان نمود.

سپس جلسه با ارائه مطالبي از سوي كارشناس اداره حفاظت محيط زيست كاشمر(آقاي ساسان شرافت) در خصوص محيط زيست و مشكلات و معضلات روستا ، مباحث مربوط به خشكسالي و پسماند و... ادامه يافت .

در ادامه آقاي توكلي برخي موارد و مشكلات زيستمحيطي را مطرح و از دهياران و شوراي اسلامي دو روستا درخواست نمود ضمن توجه خاص به محيط زيست روستا و طبيعت منطقه هرگونه تخلف شكار و صيد و . . . را به اداره اطلاع دهند .

همچنين بسته هاي آموزشي شامل انواع بروشور هاي زيستمحيطي ، جرايم و CD هاي آموزشي در بين شرکت کنندگان توزيع گرديد.

در پايان مراسم نيز حاضرين به بحث و تبادل نظر در خصوص مشكلات و معضلات زيست محيطي روستاهاي خود نموده كه مقرر گرديد جلسه اي با حضور نمايندگان بخشداري مركزي كاشمر ، حفاظت محيط زيست و شبكه بهداشت و درمان و دهياران تابعه بخش مركزي در خصوص نحوه جمع آوری زباله های روستا برگزار و به موارد مربوطه رسيدگي و برنامه ريزي شود.

Posted in: دسته‌بندی نشده