دومين كنفرانس سالانه انرژي پاك در استان كرمان

دومين كنفرانس سالانه انرژي پاك 21 و 22 تير ماه سال جاري با همت مركز بين المللي علوم و تكنولوژي پيشرفته و علوم محيطي در استان كرمان برگزار خواهد شد. در معرفي اين كنفرانس اينگونه آمده است كه هدف اين كنفرانس سالانه، آشنايي متخصصان و پژوهشگران دانشگاهي و مراكزپژوهشي و صنعتي كشور با فعاليت يكديگر، مبادله اطلاعات و ايجاد ارتباط بين صنعتگران و پژوهشگران، آشنايي با آخرين دستاوردهاي علمي و فناوري درزمينه هاي گوناگون فناوري هاي انرژي پاك وتشكيل ميزگردهاي تخصصي مي باشد.

برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي معرفي آخرين ابداعات و تحولات در ابزارهاي تحقيقاتي و تكنولوژي روز همراه با بررسي مسائل اقتصادي و سياسي در به كارگيري انرژي پاك و آشنايي و  ترغيب عموم به استفاده از انرژي هاي نو از جمله برنامه هايي است كه طي برگزاري اين كنفرانس به انجام خواهند رسيد.

بدين منظور، از كليه پژوهشگران، متخصصان و صاحب نظران دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراكز صنعتي و دانشجويان محترم دعوت مي شود تا با ارسال آخرين دستاوردهاي پژوهشي و تجربيات علمي و صنعتي خود ما را برگزاري هرچه بهتر اين كنفرانس ياري دهند. اميد است كه بتوان از اين راه گام هاي بلندي در راستاي اعتلاي برنامه تحقيقاتي و صنعتي كشور در زمينه توسعه منابع پاك و تجديدپذير انرژي برداشت.

یکی از بحران های جهان در قرن بیست و یکم، بحران انرژی است که از دو چالش عمده نشأت می گیرد. یکی چالش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت های فسیلی و دیگری محدودیت منابع فسیلی در جهان است که پیش بینی می شود با توجه به مصرف رو به افزایش آن ها در آینده نزدیک به اتمام خواهند رسید.

گرچه کشور ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است ولی قطعا بحران جهانی انرژی به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نشده و بنابراین باید برای برون رفت از آن چاره اندیشی کرد. راه حل جهانی برای حل این معضل استفاده از انرژی های پاک است.

محورهاي اين كنفرانس؛

- انرژی باد

- انرژی خورشیدی

- انرژی زمین گرمایی

- انرژی های وابسته به آب

- پیل های سوختی و هیدروژن

- سوخت های زیستی (بیوفیول ها (

- ارزیابی جنبه های اقتصادی و فنی منابع انرژی پاک

- اثرات زیست محیطی منابع انرژی تجدید پذیر

- بازیافت انرژی و روش های ذخیره سازی انرژی

- سیستم های انرژی هیبرید

- مدیریت و بهینه سازی انرژی

- فناوری های مرتبط با انرژی های پاک


« براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني مجازي اين كنفرانس مراجعه نماييد »

Posted in: دسته‌بندی نشده