شورای شهر قطع درختان پایتخت را پیگیری می‌کند

مهدی چمران درباره قطع درختانی که طی چند روز اخیر در تهران رخ داده است، اظهار داشت: شورای شهر به طور قطع، درختان قطع شده تهران را مورد پیگیری قرار خواهد داد حتی اگر کار به زندانی کردن برسد.  رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر قطعاً و یقیناً قطع درختان در تهران را پیگیری می‌کند.
مهدی چمران درباره قطع درختانی که طی چند روز اخیر در تهران رخ داده است، اظهار داشت: شورای شهر به طور قطع، درختان قطع شده تهران را مورد پیگیری قرار خواهد داد حتی اگر کار به زندانی کردن برسد.

وی با اظهار بی اطلاعی از قطع 250 اصله درخت در بلوار دانشجو ولنجک، تصریح کرد: درباره این موضوع هنوز گزارشی به دست بنده نرسیده است؛ به محض دریافت گزارش پیگیری‌هایمان را آغاز می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اقدامات مد نظر شورای شهر برای جلوگیری از وقوع قطع درختان چیست؟ گفت: برنامه‌ای سخت‌تر از اینکه کار افراد متخلف را به محاکم قضایی و زندان می‌کشانیم؟
در این حال رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران تحت هیچ شرایطی مجوز قطع درختان را در تهران نداده و نمی‌دهد.
معصومه ابتکار درباره قطع درختان پایتخت که طی چند روز اخیر در تهران رخ داده است، اظهار داشت: به طور قطع شورای شهر با قطع درختان موافق نیست ولی با توجه به خبرهایی که در این باره مطرح شده خواستار دریافت گزارش از این موضوع شده‌ام.
وی با بیان اینکه باید به طور دقیق بررسی شود که آیا این امر برای انجام عملیات عمرانی شهرداری صورت گرفته یا توسط مالک خصوصی انجام شده است، ادامه داد: اگر اقدام صورت گرفته توسط مالک خصوصی بوده باید با وی برخورد و برایش جریمه‌ قانونی در نظر گرفته شود.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با قطع‌کنندگان غیرقانونی درختان باید به صورت جدی برخورد شود چراکه شورای شهر تهران تحت هیچ شرایطی مجوز قطع درختان را نداده و نمی‌دهد.
وی درباره بازدارندگی برخورده با متخلفان، افزود: تلاش ما این بوده که پرونده این افراد در محاکم قضایی به گونه‌ای پیش رود که بازدارندگی داشته باشد.

 ابتکار درباره اقداماتی برای جلوگیری از قطع درختان، تصریح کرد: از سازمان پارک‌ها و فضای سبز خواسته‌ایم برنامه جامع فضای سبز را به شورا ارائه دهد ضمن اینکه به صورت مستمر نیز جلساتی در ارتباط با چگونگی و میزان سرانه فضای سبز در شهر تهران برگزار می‌کنیم و از همه محلات نیز بازدید‌هایی به صورت مداوم انجام می‌شود.وی خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات در راستای افزایش سرانه فضای سبز در تهران است چرا که معتقد هستیم افزایش سرانه فضای سبز در بسیاری از موارد می‌تواند جبران کننده درختان قطع شده در پایتخت باشد.