صدور محدود پروانه شكارچهارپا در خراسان رضوي (اخبار استان)

 


صدور محدود پروانه شكارچهارپا در خراسان رضوي


مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي از صدور محدود پروانه ويژه شكار چهارپا در خراسان رضوي به مدت يك هفته خبر داد.


آقاميري با اعلام اين خبر افزود: بر اساس بررسي هاي بعمل آمده و نتايج سرشماري انجام شده ظرفيت برداشت از عرصه هاي طبيعي استان 25 راس از گونه قوچ وحشي و كل وحشي است كه سهميه شكار براي هر منطقه طبيعي  به تفكيك اعلام شده است.


وي افزود: اين فرصت تنها براي آندسته از شكارچياني است كه از سال 1387 تا كنون پروانه ويژه و يا عادي شكار چهارپا در سطح كشور دريافت ننموده اند.


آقاميري تاريخ ثبت نام و تحويل مدارك مورد نيازبراي شركت در قرعه كشي جهت صدور پروانه را از 7/8/90 به مدت يك هفته اعلام كرد و افزود اين زمان قابل تمديد نخواهد بود و متقاضيان ميتوانند با داشتن كليه مدارك مورد نيازجهت دريافت پروانه به اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي مراجعه يا به آدرس اين اداره پست و يا از طريق نمابر ارسال نمايند.


وي بهاي هر پروانه ويژه شكار براي قوچ و كل را 5 ميليون و 500 هزار ريال اعلام و  تصريح كرد: مدت اعتبار براي هر پروانه از زمان صدور 3 روز بوده و حضور شكارچي در منطقه  الزاما با همراهي محيط بان صورت ميگيرد.


وي از عرصه هاي زيست محيطي پروند، سيد مرتضي ، هلالي ، هنگام ، دربادام،قرچغه،كليلاق،ژرف،جنگل خواجه،ارس سيستان،بزد و حيدري بعنوان مناطق مجازشكارياد نمود.


Posted in: دسته‌بندی نشده