هم انديشي محيط زيست خراسان رضوي با شهرستانهاي استان برگزار مي شود

درراستاي ايجاد تعامل و همكاري ؛


 هم انديشي محيط زيست خراسان رضوي با شهرستانهاي استان برگزار مي شود


 نشست ادواری هم اندیشی مسئولین ستاد مرکزی محيط زيست با روسای ادارات شهرستانی خراسان رضوی30 شهريورماه سال جاري در شهرستان تربت جام برگزار مي شود .


بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،   اين نشست دو روزه شامل برپايي مراسم افتتاحيه با حضور مسئولين شهرستان و استان و همچنين برگزاري جلسات كارشناسي متعدد با هدف بررسي دقيق و تبيين موضوعات مرتبط با محيط زيست مي باشد .


در آئين افتتاح اين نشست امام جمعه شهرستان تربت جام ، فرماندار، رئيس اداره حفاظت محيط زيست ، نماينده  شهرستان در مجلس شوراي اسلامي و مدير كل اين اداره به ايراد سخنراني و بيان نقطه نظرات خود خواهند پرداخت .


 مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي در جلسه كارشناسي اول موضوعاتي همچون  ساختار تشكيلاتي و اصلاح روش ها و فرآيندهاي كار به منظور ارتقا بهره وري، اهداف برنامه پنجم توسعه و بررسي استعدادهاي بالقوه و بالفعل سازماني،همچنين اهداف برنامه پنجم توسعه و بررسي استعدادهاي بالقوه و بالفعل  ، توانمند سازي مجموعه و راهبردهاي  موجود را بررسي خواهد نمود .


تعيين صلاحيت نيروهاي گارد حفاظت محيط زيست و موضوع حمل سلاح سازماني، ارزيابي عملكرد واحدها در نحوه اقدام در مناسبتهاي هفته محيط زيست و هفته هواي پاك ، همچنين تشريح برنامه آموزشي سالانه نيروهاي شاغل در مجموعه از جمله ديگر موضوعاتي است كه در اولين جلسه كارشناسي اين نشست دو روزه مطرح خواهد شد .


در دومين جلسه ، ارائه گزارش يكساله در موضوع اصلاح ساختار تشكيلاتي در حوزه استان ، گزارش عملكرد نيروي انساني و  اتخاذ تدابير در جابه جايي ها و بهبود روند كار، همچنين تكريم ارباب رجوع  و ارز يابي عملكرد واحدها  بررسي مي شود .


در ادامه ارائه گزارش ارتقاء توانمندي عملياتي در واحدهاي سازماني و تامين تجهيزات، بهبود شرايط محيط كار در ايجاد فضاي زيست محيطي و استقرار واحدهاي سازماني، تشريح برنامه هاي كاري آينده در موضوع توانمند سازي واحدهاي سازمان، ارائه گزارش از وضعيت اعتبارات و مقايسه با سالهاي گذشته و اخذ درآمدها،امور حقوقي و كارگزيني مطرح و بررسي خواهد شد .


در جلسه سوم ، كارشناس  مسئول محيط انساني و آزمايشگاه به تشريح برنامه ها و ارائه گزارش خواهند پرداخت و در چهارمين جلسه معاون محيط طبيعي به بررسي پيامدهاي ناشي از خشكسالي و ارائه راهكارهاي كاهش اثرات در مناطق تحت مديريت و ارزيابي عملكرد واحد هاي شهرستاني مي پردازد.


كارشناس مسئول حيات وحش  و امور مناطق و زيستگاه ها هم در اين جلسه برنامه ها و عملكردهاي حوزه مربوطه را تشريح خواهند كرد .


در جلسه كارشناسي پاياني هم  روند اجراي امور اسناد و رسيدگي ، دريافت و پرداخت، ارائه روش تعامل و همفكري با عاملين ذيحساب در سطح شهرستانها وتاكيد بر تسريع در انجام هزينه به نحو مطلوب ، بر اساس مفاد و موافقت نامه ها و در مسير دستيابي به اهداف        بررسي مي گردد.


گفتني است به منظور تبيين دقيق موارد در پايان هر جلسه مراسم پرسش و پاسخ نيز بر پا مي گردد . 


منبع : ايميل خبر رساني اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي

Posted in: دسته‌بندی نشده