اعتراض فعالان صلح سبز به حفاری در نواحی قطبی

فعالان صلح سبز در اعتراض به حفاری در نواحی قطبی از سکوی نفتی شِل بالا رفتند.شماری از فعالان صلح سبز در اعتراض به برنامه های استخراج نفت در نواحی اطراف قطب شمال که اخیر نیز از سوی رئیس جمهور آمریکا تایید شده از سکوی نفتی شرکت شل در قلب اقیانوس آرام بالا رفتند.این شش فعال انجمن حفاظت از محیط زیست روی سکوی 38 هزار تنی «پولار پیونر» واقع در 1200 کیلومتری شمال شرق هاوایی چادر زدند و اعتراض نمادین خود را به این شکل نشان دادند.

«لورا کنیون»، فعال صلح سبز در انتقاد از حفاری برای استخراج نفت در اطراف قطب شمال گفت: به رغم آنکه دولت آمریکا احتمال نشت نفت را 75 درصد برآورد کرده، تولید نفت در دریای چوکچی شروع شده است. دولت رئیس جمهور اوباما نخستین چراغ سبز را در زمینه استخراج نفت در اطراف قطب شمال به شرکت شل نشان داده است.

این شش فعال صلح سبز از کشورهای آمریکا، آلمان، نیوزیلند، استرالیا، سوئد و اتریش بر آن هستند تا طوماری را که به امضای میلیون ها نفر در سراسر جهان رسیده روی این سکوی نفتی بیاویزند و به این شیوه گامی دیگر در جهت حفاظت از محیط زیست بردارند.

به گزارش یورونیوز، این اقدام اعتراضی در حالی انجام می شود که وزارت کشور آمریکا هفته گذشته حق بهره برداری از منابع نفتی در دریای چوکچی در نواحی قطبی آلاسکا را واگذار کرد و این بدان معناست که در 100 روز آینده شرکت نفتی شل می‌تواند حفاری در این ناحیه را شروع کند.منبع