مراسم خانوادگی کاشت بلوط در خرم‌آباد

سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست و مردم خرم‌آباد، فردا جمعه 5 دی، ساعت 10 صبح در بام خرم‌آباد جمع می‌شوند و نخستین مرحله از کاشت بذر بلوط را انجام می‌دهند. این بذرها در قطعه زمینی که برای نهادهای مردمی در نظر گرفته شده است کاشته می‌شود.


آقای افشار فعال پیشکسوت محیط زیست بر کاشت بذرها نظارت می‌کند. افشار در گفت‌وگویی که با ایشان داشتم گفت:برای امسال حدود 24 هزار بذر بلوط و حدود 1200 نهال بلوط و انواع دیگر درخت برای کاشتن در خرم‌آباد آماده کرده‌ایم. فردا به کمک مردم 500 نهال دو ساله بلوط، گیرچ یا زالزلک وحشی، اَرجِن یا بادام کوهی، تاُوی یا داغداغان، مَرو یا گلابی وحشی، قُلِن یا پسته وحشی و … در بام خرم‌آباد، عرصه مُشرف به علی‌آباد خواهیم کاشت. کاشت درخت و بذر بلوط امسال از نیمه آذر در خرم‌آباد آغاز شده است و در نخستین مرحله 6 هزار بذر بلوط در منطقه مشرف به دریاچه کاشته شده است. این روند تا شب عید ادامه دارد.


آقای افشار در ادامه گفت: در هر گودال سه تا چهار بذر بلوط که همان میوه درخت است می‌کاریم و این بذرها در بهار 94 از جوانه می‌زنند و از خاک بیرون می‌آیند. امیدوارم فردا جمعیت زیادی را در بام خرم‌آباد ببینیم.منبع صفحه رسمی آقای رضا ساکی