جریمه نگهداری از پلنگ در خانه در کشور امارات 18 برابر شکار پلنگ در ایران است!

به گزارش رسانه ها، اخیراً دولت امارات متحده عربی اعلام کرده که نگهداری از “حیوانات وحشی و خطرناک” ممنوع است و متخلفان جریمه خواهند شد.  بر اساس این گزارش جریمه نگهداری از حیواناتی نظیر شیر، یوزپلنگ و ببر  صد هزار درهم (معادل ۲۷ هزار دلار و برابر با 90 میلیون تومان) اعلام شده است!
با نگاهی به آخرین نرخ جریمه ضرر و زیان صید و شکار که توسط  شورای عالی محیط زیست  به تصویب رسیده می بینیم که نرخ شکار یوزپلنگ در ایران تنها 25 میلیون تومان است. نرخ شکار پلنگ، خرس قهوه‌ای، کفتار، گرگ، کارال و سیاه گوش 5 میلیون تومان  و  نرخ شکار تمساح پوزه کوتاه یک میلیون تومان است!!
تفاوت جریمه “شکار” حیوان وحشی در ایران و جریمه “نگهداری” حیوانات وحشی در امارات زمین تا آسمان است. دقت کنید یکی جریمه شکار است و دیگری نگهداری. اینچنین است که در چهار دهه گذشته حدود 95 درصد حیات وحش کشورمان نابود شده است و شکار، قاچاق و آزار حیوانات این سرزمین همچنان ادامه دارد.
راستی بهتر نیست به جای طرح هایی مثل مخالفت با نگهداری سگ در خانه، در پی قوانینی برای نجات اندک باقیمانده حیات وحش کشورمان باشیم؟! برج و اتوبان و فرودگاه پیش کش، آیا قرار است در قوانین حمایت از حیوانات نیز از کشور کوچک و تازه تاسیس امارات عقب بمانیم؟!

مطلب مرتبط:

خونه دار و بچه دار، تفنگ رو بردار و بیار / حراج بهاره حیات وحش ایران !