افزایش تولید زباله‌ غذایی در آمریکا

کارشناسان محیط زیست در گزارش جدیدی هشدار دادند که حجم دورریز مواد غذایی در آمریکا افزایش یافته است.نتایج یک مطالعه جدید نشان داد سالانه 15.4 میلیون کیلوگرم غذا در ایالات متحده به سطل‌های زباله ریخته می‌شود. این حجم از مواد برابر است با 21 درصد مواد غذایی تولید شده در ایالات متحده که معادل 1.3 میلیارد دلار ارزش دارد و این در حالیست که هم‌اکنون در این کشور از هر شش آمریکایی یک نفر با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند.

آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده از گروه‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی خواسته است که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و آگاهی عمومی را در مورد تاثیر زباله‌های غذایی بر تشدید انتشار گازهای گلخانه‌ای که پس از دفن به سطح زمین می‌آیند، افزایش دهند. در واقع این زباله‌ها حاوی مقدار قابل توجهی گاز متان هستند و در افزایش گرمای زمین نقش دارند. این سازمان همچنین اعلام کرده افراد و سازمان‌های تجاری می‌توانند اقدامات بسیاری را برای حفاظت از محیط زیست در این زمینه انجام دهند.

یک خانوار معمولی در آمریکا شامل چهار عضو می‌تواند با تولید نکردن این زباله‌ها سالانه 1600 دلار صرفه‌جویی کند.به گزارش ایسنا به نقل از «نیو ایج»، در حالی که 40 درصد از حجم تولید این زباله‌ها از سوی خانوارهاست، 60 درصد دیگر به سازمان‌ها، مراکز تجاری، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها مربوط می‌شود.