معرفی یک سایت اشتراک سفر برای مسافرت های بین شهری در کشور

چندین سال است که سیستم اشتراک سفر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ایجاد شده و هم اکنون مورد استقبال خوب مردم این کشورها قرار گرفته است. در این راهکار افرادی که قصد سفر بین شهری با اتومبیل شخصی خود را دارند با ثبت نام از طریق وب سایت و یا نرم افزار تلفن همراه هوشمند، آگهی سفری را ایجاد می کنند که از طریق آن زمان، تعداد صندلی های خالی، مبلغ کرایه و سایر مشخصات لازم را ثبت می نمایند و این آگهی به صورت آنلاین در اختیار عموم مردم قرار می گیرد و مسافران با جستجو در همین وب سایت و یا نرم افزار تلفن همراه ،آگهی سفر مورد نظر خود را یافته و پس از تماس با آگهی دهنده (راننده) و هماهنگی های لازم به عنوان همسفر همراه می شوند.

مهمترین مزیت زیست محیطی این طرح کاهش مصرف سوخت از طریق کاهش تعداد اتومبیل های تک سرنشین است علاوه براین از سایر مزایای این طرح می توان جلوگیری از اتلاف زمان برای رانندگان خودروهای شخصی در هنگام یافتن مسافر، مشخص بودن هویت رانندگان و امکان ایجاد پوشش بیمه تصادفات برای مسافران مسافربرهای شخصی را نام برد.

تعدادی از وب سایت هایی که سرویس اشتراک سفر را در اروپا ارائه می کنند عبارتند از:

http://www.mitfahrgelegenheit.de

http://www.blablacar.de

http://www.hitchhikers.de

http://www.bessermitfahren.de

سیستمی که  تحت عنوان سرویس «با همسفر» برای همپیمایی  و اشتراک سفر در کشور فعال است را می توانید در لینک زیر مشاهده فرمایید.

سایت اشتراک سفر با همسفر