مخالفت واقعی با شکار یا لاپوشانی یک طرح نمایشی؟!

روز گذشته پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که در آن خواسته شده بود عبارت “شکار ممنوع” را به شماره پیامگیر برنامه خندوانه (؟!) بفرستند  تا مجموع این پیامک ها به دست رئیس مجلس شورای اسلامی برسد و از ایشان خواسته شود شکار حیات وحش از سال 1393 تا 1400 ممنوع شود!
با کمی جستجو متوجه شدم که در یکی از برنامه های خندوانه که با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده ایشان این پیشنهاد را مطرح کرده اند. همچنین در این برنامه تصاویری از طرح جنجالی آزاد سازی 110 بلبل خرما در تهران پخش شده است.
طرح آزاد سازی بلبل خرما که هفته گذشته در فرهنگسراهای شهر تهران انجام شده بود با انتقاد گروه های حامی حیوانات، کارشناسان و کوشندگان محیط زیست همراه بود که این طرح را کارشناسی نشده و نمایشی اعلام کرده بودند.
با توجه به این مساله، اکنون این پرسش پیش می آید که طرح عجیب ارسال پیامک به یک برنامه طنز برای مخالفت با شکار با هدف مخالفت با شکار بوده و یا ابزاری بوده برای لاپوشانی طرح کارشناسی نشده و نمایشی آزاد سازی پرندگان؟
در میان حامیان حیوانات و محیط زیست کسی را پیدا نمی کنید که موافق شکار باشد اما آیا بهتر نیست برای مخالفت با این مساله به شیوه ای بهتر و از ابزاری منطقی تر استفاده کرد؟ فراموش نکنیم حفاظت از محیط زیست و حمایت از حیوانات برای حامیان واقعی محیط زیست، یک اصل اجتناب ناپذیر است که جنبه اعتقادی و قلبی دارد و پسندیده نیست به عنوان ابزاری برای طرح های تبلیغاتی و نمایشی مورد استفاده قرار گیرد.
اینطور نشود که فردا بخواهند 220 تمساح در آب نماهای تهران رها سازی کنند و پس فردا در برنامه ای از مردم بخواهند برای مخالفت با شکار تا سال 1450 به فلان شماره پیامک بزنند!