فقط 6 کرگدن سفید شمالی در جهان باقیمانده است

با مرگ راس کرگدن سفید شمالی در کنیا در حال حاضر تنها شش راس از این پستاندار در حیات وحش باقیمانده است.مرگ «سونی» کرگدن سفید شمالی 34 ساله در کنیا که یکی از دو کرگدن نر زنده از این گونه در جهان محسوب می‌شد، موجی از نگرانی برای آینده کرگدن‌های سفید را فرا گرفت.اداره محیط زیست و حیات وحش کنیا با اعلام خبر مرگ این کرگدن سفید شمالی در کنیا، تعداد کرگدن‌های سفید زنده شمالی در جهان را تنها شش راس اعلام کرد.

سونی 34 ساله نخستین گونه کرگدن سفید است که در باغ وحش متولد شد. لاشه این کرگدن سفید در معرض خطر روز جمعه توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده «ال پژتا» در نزدیکی «نایروبی» پیدا شد.اگرچه در حال حاضر در دشت‌های صحرای آفریقا هزاران کرگدن سفید جنوبی وجود دارد اما ده‌ها سال شکار بی‌رویه، نسل کرگدن‌های سفید شمالی را به انقراض نزدیک کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از «آبزرور»، سونی یکی از دو راس کرگدن سفید شمالی نر با توانایی زاد و ولد محسوب می‌شد که بنا بر اعلام محیط بانان، توسط شکارچیان کشته نشده و علت مرگ آن همچنان نامعلوم است. سونی در سال 1980 میلادی در باغ وحش «دوورکرالف» جمهوری چک متولد شد و یکی از چهار کرگدن سفیدی بود که در سال 2009 میلادی از این باغ وحش به مرکز حفاظت شده «ال پژتا» آورده شد. سوئیت، پدر این کرگدن نیز در سال 2006 میلادی در سن 34 سالگی به مرگ طبیعی تلف شد.