جنگل‌ها را نخورید!

کارشناسان محیط زیست می‌گویند: بیش از یک‌سوم جنگل‌زدایی‌های اخیر برای تولید محصولات مورد نیاز مردم دنیا رخ داده است.برای درک بهتر تاثیر تجارت بر جنگل‌زدایی در مناطق استوایی، کارشناسان به بررسی کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، پاراگوئه، اندونزی، مالزی و گینه نو پرداختند. همچنین آنان به‌طور خاص به بررسی عرصه تجارت بین‌المللی در تولید محصولاتی پرداختند که این تولیدات موجب جنگل‌زدایی می‌شوند.

«مارتین پرسون» یکی از کارشناسان در این مقاله گفت: امروزه سهم فزاینده‌ای از جنگل‌زدایی از تولیدات کشاورزی در مقیاس گسترده در بازارهای بین‌المللی ناشی می‌شود. بیش از یک سوم جنگل‌زدایی‌های جهانی با افزایش تولید محصولات چوبی، روغن پالم و سویا مرتبط است.

کارشناسان همچنین به بررسی میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از این تجارت‌ها پرداخته‌اند. این کارشناسان مشاهده کردند در مجموع یک میلیارد و 700 میلیون تن تولید دی‌اکسیدکربن به تولید کالاهای مورد بررسی مرتبط می‌شود.به گزارش ساینس ورلد ریپورت، به گفته پرفسور پرسون نکته کلیدی آن است که سازمان‌های زیست‌محیطی با در نظر گرفتن تهدیدهای جنگل‌زدایی برای تمام جوامع، روند گسترده تولید این قبیل محصولات از جنگل‌ها را متوقف کنند.