راهپیمایی فعالان محیط زیست

فعالان محیط زیست از برگزاری راهپیمایی عظیم 100 هزار نفری قبل از اجلاس جهانی آب و هوایی سازمان ملل که هفته آینده با حضور سران 120 کشور جهان در نیویورک برگزار می‌شود، خبر دادند.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی پیش‌بینی کردند که بیش از 100 هزار نفر در این رویداد شرکت کنند. در این راهپیمایی که روز یکشنبه آینده یعنی دو روز قبل از اجلاس جهانی آب و هوای سازمان ملل در «میدتاون» منهتن برگزار می‌شود، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در یک اقدام غافلگیرکننده قول داده به جمع مردم بپیوندد. اما از سوی دیگر به دلیل ورود سران کشورها به نیویورک، پلیس قصد دارد مسیرهای راهپیمایی را به منطقه «وست‌ساید» منتهن محدود کند تا جمعیت را از مقر اصلی سازمان ملل و هتل‌های محل اقامت سران دور نگه دارد.

اعلام آمادگی بان‌کی‌مون برای پیوستن به صف حاضران در این راهپیمایی، تعجب همه را برانگیخته است.وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دست در دست افرادی که با درخواست اقدام عاجل برای نجات محیط زیست راهپیمایی می‌کنند شرکت خواهم کرد.

وی افزود: ما در کنار آنها ایستاده‌ایم تا برای این مشکل اصلی که آینده همه ما به آن مرتبط و وابسته است راه حلی بیابیم.به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک دیلی‌نیوز، «پاول گالای»، مدیر گروه پاکسازی آب «ریورکیپر» می‌گوید: بعد از وقوع طوفان سندی دیگر شکی نیست که تغییرات جوی واقعیت دارد. ما باید به خیابان‌ها بیاییم تا بلکه سیاستمداران صدای ما را بشنوند.صدها اتوبوس در شهرهای مختلف آمریکا برای راهپیمایی یکشنبه کرایه شده‌اند ضمن اینکه معترضان زیادی نیز به صورت شخصی از بیش از 150 کشور جهان به این رویداد خواهند پیوست.