امضای توافق‌نامه جدید برای حفاظت از ببرها

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) به منظور تکمیل تلاش‌ها برای حفاظت از ببرها با «انجمن جهانی ببرها» یادداشت همکاری امضا کرد.انجمن جهانی ببرها (GTF) یک ارگان بین‌دولتی و متعهد به نجات ببرهای وحشی از خطر انقراض است. امضای این سند همکاری به دنبال اهمیت فوق‌العاده مسئله انقراض منطقه‌ای ببرها در آسیای میانه، اندونزی و همچنین بخش‌های وسیعی از چین انجام می‌شود. ضمن اینکه بسیاری از جمعیت‌های باقیمانده نیز به حدی کوچک هستند که توانایی حفظ بقای خود را در حیات وحش ندارند.

ماهیت سند همکاری IUCN-GTF، افزایش همکاری و مشارکت طرفین در کشورهای زیستگاه ببرها (TRC) شامل بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، هند، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، نپال، روسیه، ‌تایلند و ویتنام است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، این سند همکاری در آستانه دومین اجلاس ارزیابی دوباره نحوه اجرای برنامه جهانی احیاء ببرها (GTRP) که از 13 تا 16 دسامبر در «داکا»، پایتخت بنگلادش برگزار می‌شود به امضا خواهد رسید. همکاری مشترک IUCN-GTF شماری از سهامداران، منابع بسیج شده، کارشناسان و متخصصان سراسر آسیا را گردهم خواهد آورد.