درختان،محافظ انسان‌

اداره خدمات جنگلداری آمریکا در گزارشی اعلام کرد: درختان با پیشگیری از بیماری‌های مزمن تنفسی، سالانه جان بیش از 850 نفر را در این کشور نجات می‌دهند.صرفنظر از این حقیقت که در صورت پاک شدن زمین از عرصه گیاهان و درختان به زودی بر اثر کمبود اکسیژن خفه می‌شویم، درختان همچنین ضمن تصفیه هوا در مجموع سالانه از حدود 670 هزار مورد ابتلا به بیماری حاد تنفسی و 850 مرگ احتمالی ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

در مطالعه جدیدی که از سوی ایستگاه تحقیقاتی شمال اداره خدمات جنگلداری آمریکا (NRS) انجام شده با بررسی آلاینده‌های معمول همچون دی‌اکسید نیتروژن، اوزون، دی‌اکسید گوگرد و آلاینده‌هایی نظیر خاکستر این آمار را به دست آمده است. این چهار آلاینده جز آلاینده‌هایی هستند که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا برای آنها که تهدید جدی برای سلامت انسان محسوب می‌شوند، استانداردهای کیفی تعیین کرده است.

به گزارش نیچرزورلدنیوز، بنابر اعلام NRS، درختان با گردش سموم و جذب فیزیکی ذرات آلاینده به کاهش حجم آلودگی هوا کمک می‌کنند. از آنجا که بیش از 80 درصد از مردم آمریکا در مناطق شهری زندگی می‌کنند این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه درختان در جنگل‌ها و فضاهای سبزِ مناطق شهری برای مردم ضروری هستند.

«مایکل تی رینز»، رئیس NRS و لابراتوار تولیدات جنگلی با بیان این مطلب افزود: اطلاعات و ابزارهای ارائه شده از سوی اداره خدمات جنگلداری در اختیار تمامی افرادی است که خود را وقف نگهداری و ارج نهادن به 55 میلیون و 846 هزار و 619 هکتار از جنگل‌هایی که شهرهای کل آمریکا را پوشانده‌اند، می‌کنند.بنابراین گزارش،کاهش یک درصدی آلاینده‌ها توسط درختان با کاهش بیماری‌ها سبب هفت میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی می‌شود./منبع