آلودگی آب در اوهایو

وجود آلودگی شدید در آب آشامیدنی، هزاران نفر از ساکنان منطقه «تولدو» در ایالت اوهایوی آمریکا را با بحران عدم دسترسی به آب شرب سالم مواجه کرده است.آلودگی منابع آب آشامیدنی در این شهر به دنبال افزایش رشد جلبک‌های سمی رخ داده است. اداره بهداشت منطقه «تولدو – لوکاس» به شهروندان هشدار داد که حتی از آب‌های تصفیه شده و جوشانده نیز استفاده نکنند زیرا این کار نیز مواد سمی موجود در آب را از بین نمی‌برد.

«مایکل کالینز»، شهردار تولدو همچنین به شهروندان هشدار داد که از آب لوله‌کشی برای پخت و پز نیز استفاده نکنند. وی همچنین به رستوران‌ها نیز توصیه کرد که به دلیل آلودگی جدی آب آشامیدنی، فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این هشدارها پس از این اعلام شد که در آزمایشات منظم و متداول در تصفیه‌خانه «کالینز پارک» مشخص شد که سطح آلودگی ماده سمی «مایکروسیستین» از حد خطرناک فراتر رفته است. این تصفیه‌خانه آب آشامیدنی 500 هزار نفر از ساکنان تولدو را تامین می‌کند.ماده سمی «مایکروسیستین» نوعی سیانوتوکسین است که توسط جلبک‌های سبز – آبی آزاد شده و سبب نارسایی کبدی، اسهال، استفراغ، حالت تهوع، لمسی و منگی می‌شود. این ماده سمی تنها زمانی به سطح خطرناک می‌رسد که رشد جلبک‌ها در آب‌های محلی از کنترل خارج شود.