خودروی خورشیدی دانشگاه آزاد در هیوستون امریکا

خودوری خورشیدی «هاوین 2» ساخت پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا در شهر هیوستون حضور دارد.تیم سازنده خودوری خورشیدی «هاوین 2» نیز از 20 تیر ماه عازم محل برگزاری مسابقات خواهند شد.

مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا از سال 1990 با حمایت شرکت جنرال موتورز، پس از موفقیت در اولین دوره مسابقات جهانی استرالیا برگزار شد. هدف از برگزاری این مسابقات توسعه علوم فنی مهندسی در راستای ترغیب جوامع بین المللی برای استفاده از انرژی های پاک است.

این مسابقات که هر دو سال یک بار از سال 1990 تا 2012 برگزار شده دارای دو مرحله FSGP و ASC است.مرحله FSGP در این دوره (2014) در پیست Circuit of the Americas برگزار می شود که این مرحله به عنوان یک آزمون ورودی برای شرکت در رقابت اصلی یا ASC محسوب می شود. تیم‌های شرکت کننده در مسابقه باید در چند روز، مسیر پیست را بپیمایند.

تیم هایی که بتوانند حد نصاب های لازم را در مرحله FSGP کسب کنند می توانند در رقابت اصلی یا ASC شرکت کنند. در رقابت اصلی تیم ها باید مسیر جاده ای مشخص شده را طی هشت روز و با رعایت قوانین مسابقات طی کنند. مرحله ASC در این دوره (2014) از شهر آستین واقع در ایالت تگزاس شروع شده و پس از گذشتن از ایالت های اوکلاهما، میسوری، کانزاس،آیووا، نورساکا و ویسکونسن در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینیسوتا پایان می یابد. طول این مسیر 2700 کیلومتر است.بسیاری از دانشگاه های برتر جهان از جمله دانشگاه MIT، استنفورد، نورث وسترن،برکلی، میشیگان، جورجیاتک و مینیسوتا در این رقابت ها شرکت دارند./منبع

Posted in: دسته‌بندی نشده