جنگل مهروئیه فاریاب در آتش سوخت

جنگل مهروئیه فاریاب در جنوب استان کرمان، بر اثر بـی‌احتیـاطی، بـه‌مدت ۸ ساعت در آتش بی‌مسئولیتی گردشگران و عدم‌وجود امکانات کافی آتش‌نشانی در فاریاب سوخت.آنطور كه در گزارش مهر آمده است محسن فرامرزپور، رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فارياب، در اين‌باره گفت: اين آتش‌سوزي يكشنبه گذشته در جنگل مهروئيه فارياب در اثر بي‌احتياطي عده‌اي از افراد رخ داد و به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزي اكيپ‌هايي از سوي آتش‌نشاني و منابع طبيعي كهنوج و فارياب به منطقه اعزام شدند.

وي كمبود امكانات آتش‌نشاني در فارياب را عامل طولاني شدن حريق دانست و افزود: نبود تجهيزات كافي و شدت آتش‌سوزي باعث شد كه عمليات مهار آتش به‌مدت 8ساعت به طول انجامد. از اين رو، انتظار مي‌رود مسئولان براي جبران كمبود تجهيزات آتش‌نشاني اقدام كنند.

فرامرزپور همكاري و كمك‌هاي مردم را در اطفاي حريق مؤثر دانست و يادآور شد: 20هكتار از جنگل مهروئيه فارياب در اين آتش‌سوزي طعمه حريق شد و گونه‌‎هاي گياهي ازجمله اسكنبيل، گز، كهورك و بوته‌هاي مرتعي مانند هندوانه ابوجهل، علف گندم و خارشتر از بين رفتند.

وي از گردشگران خواست هنگام حضور در طبيعت نكات ايمني را رعايت كرده و به اين نكته توجه داشته باشند كه با توجه به‌وجود بوته‌هاي خشك و دماي بالاي هوا امكان آتش‌سوزي و گسترش سريع آن وجود دارد.جنگل مهروئيه واقع در جنوب استان كرمان با 5هزار و 400هكتار وسعت از توابع شهرستان فارياب بوده كه در سال 53 و پيش از انقلاب به ثبت يونسكو رسيده است.

Posted in: دسته‌بندی نشده